يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : 5543
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار قم اقدامات و پیگیری های انجام شده از سوی شهرداری قم برای ضرب سکه منقش به تصویر بارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، این اقدام را گامی در راستای تعظیم شعائر دینی دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مهندس دلبری با تبریک انتخاب مجدد ایشان به عنوان شهردار قم گفت،: امیدوارم که در دوران جدید فعالیت در شهر مقدس قم بتوانید در خدمت به مردم توفیقی بیش از پیش داشته باشید و به اهدافی که برای چنین شهر با عظمتی در نظر گرفته‌اید برسید.


این مرجع عالیقدر با اشاره به وجود بارگاه حضرت معصومه علیها السلام و مسجد مقدس جمکران در قم بیان کرد:شهر مقدس قم، شهر اهل بیت علیهم السلام و به عنوان بزرگترین پایگاه مکتب والای اسلام است و هر چه قم بیشتر به سمت پیشرفت حرکت کند، مایه افتخار بیشتر برای کل کشور است.


حضرت آیت الله صافی در ادامه خطاب به شهردار قم بیان داشت: انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان شهردار قم نشان از رضایت مردم از عملکرد شما دارد و باید در بیشتر شدن این رضایت، سعی و تلاش کنید.



این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت عمران و آبادانی در جامعه اسلامی تصریح کرد: باید شهرداری در انجام فعالیت‌هایی که همه مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند اقدامات بیشتری انجام دهد.


وی با توجه به سوابق ممتاز شهر قم در تاریخ، افزود: این شهر، همیشه مرکز محدثان عالی‌مقام و اصحاب خاص حضرات معصومین علیهم السلام بوده و دارای اهمیت بسیار زیادی است و برای کم شهری این‌چنین سابقه با عظمتی یافت می‌شود. به طور مثال زکریا بن آدم که از اصحاب خاص امام رضا علیه السلام و امام جواد و امام هادی علیهما السلام بود و قبر ایشان در شیخان قم است، نزد ائمه معصومین علیهم السلام دارای منزلت و مقام بلندی بوده‌اند.


حضرت آیت الله صافی در قسمت دیگری از بیانات خود تصریح کرد: ‌قم را باید با همان اهمیت و عظمتی که دارد به جهان معرّفی نمود و شما و دیگران باید اهتمام نمایند که شهر مقدس دینی را الگو و نمونه برای همه شهرها نمایید.


مرجع تقلید شیعیان جهان در پایان این دیدار با اشاره به پیگیری انجام شده از سوی شهرداری قم برای ضرب سکه منقش به تصویر بارگاه حضرت معصومه سلام الله علیها، این اقدام را گامی در راستای تعظیم شعائر دینی دانست.
https://tabeshekosar.ir/vdci.5awct1awpbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما