چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 55291
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی تهران تأکید کرد که می بایست مجدداً به بحث تروریسم فکر کنیم و جهان را به مبارزه با این پدیده شوم و دهشتناک فرابخوانیم.
وزارت خارجه: جامعه جهانی را به مبارزه با پدیده شوم تروریسم فرامی‌خوانیم
به گزارش تابش کوثر، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در کنفرانس خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران به حادثه اخیر تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی اشاره کرد و ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه از همدردی مقامات جهانی با ایران قدردانی کرد.

وی در اینباره گفت: «مردم بی‌گناه را در ماه مبارک رمضان به شهادت رساندند و جا دارد که مجدداً همه به بحث تروریسم فکر کنیم و جهان را به مبارزه با این پدیده شوم و دهشتناک فرابخوانیم. »

قاسمی در ادامه افزود: «به تمامی بازماندگان و خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم و برای آنها آرزوی صبر می‌کنم».

سخنگوی وزارت خارجه ضمن قدردانی از مقامات جامعه جهانی که با ایران همدردی کردند، گفت: «لازم می‌دانم در اینجا از شخصیت‌های مختلف جهان، رؤسای جمهور، وزرای خارجه و سایر وزرا، مؤسسات و به خصوص شخص پاپ، دبیرکل سازمان ملل و تعداد زیادی از رؤسای جمهور کشورها که تلفنی و به صورت مکتوب با ملت و دولت ایران همدردی کردند و این حادثه را ضمن محکوم کردن، تسلیت گفتند، قدردانی کنم ».

قاسمی توضیح داد: «تاکنون بیش از ۸۰ کشور جهان در سطوح مختلف پیام‌های خود را برای مقامات ایران، دولت و ملت این کشور ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد جامعه جهانی خوشبختانه هنوز نسبت به اینگونه وقایع دردناک و شومی که متأسفانه همچنان در اقصی نقاط رخ می‌دهد، حساسیت خود را حفظ کرده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سؤال خبرنگاری در خصوص برجام منطقه‌ای گفت: «من مفهوم برجام منطقه‌ای را نمی‌فهمم. من یک برجام بیشتر نمی‌شناسم و آنچه که بین ایران و ۱+۵ در بحث هسته‌ای بعنوان برجام مطرح شد، موضوع خاصی است و مسائلی که بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس وجود دارد، مسئله دیگری با ویژگی‌های خاص خودش است و راهکارهای مختص خودش را طلب می‌کند به همین دلیل تعبیر برجام منطقه‌ای برای من مفهوم نیست و بیش از این نمی‌توانم در اینباره توضیح دهم».

وی در پاسخ به سوال دیگری در زمینه تدابیر ایران برای افزایش روابط تجاری با قطر توضیح داد: «مسائلی که بعد از اجلاس ریاض در منطقه رخ داد، همانطور که قبلاً هم گفتم برگزاری نابهنگام و چیدمان غلط اجلاس می‌تواند آثار مخربی را با توجه به دخالت دیگران در مسائل کشورهای منطقه به وجود آورد و این مسئله تحقق یافت و ما شاهد بودیم که اتفاقات ناگواری در روابط کشورهای همسایه حوزه جنوبی ما رخ داد».

قاسمی تصریح کرد: « این کشورها می‌بایست با توجه به وضعیت منطقه و چالش‌های پیش رو منطقه بتوانند در یک روند مثبت و همه‌جانبه، پشت میز مذاکره مسائل خود را حل و فصل کنند و برای ثبات و آرامش هرچه بیشتر منطقه تلاش کنند و ما آنها را به مذاکره و خویشتنداری دعوت می‌کنیم».

بخش کامل این کنفرانس خبری متعاقباً به این خبر افزوده می‌شود.

منبع: فارس
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcb85bs.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما