دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 55270
جدیدترین پژوهش ها نشان می دهد کودکانی که شیر گاو می نوشند، نسبت به همسالان خود که از شیرهای جایگزین استفاده می کنند، بلند قدتر هستند.
به کودکان خود شیر گاو بدهيد تا قد بلندتری داشته باشند
به گزارش رسانه تابش کوثر براساس یک پژوهش در کانادا، کودکانی که به جای استفاده از شیر گاو، از شیر سویا و بادام استفاده می کنند، از دیگر همسالان خود که از شیر گاو استفاده می کنند قد کوتاه تري خواهند داشت.

این پژوهش در بیمارستان "سان مایکل" کانادا انجام گرفته و در مجله های آمریکایی مرتبط با تغذیه بالینی منتشر شده است.

بر اساس گزارش رأی الیوم در این پژوهش كه بر روي بیش از ۵ هزار کودک در سنین یک تا شش سالگی مورد بررسی قرار گرفته است پژوهشگران اعلام کردند که ۹۲درصد از کودکانی در این پروژه مشارکت داشتند از شیر گاو و ۱۲درصد آنها از شیرهای جایگزین استفاده می کردند.

نتایج پژوهش نشان داد نوشاندن شیر گاو به کودکان در سنین دو تا شش سالگی، فواید مثبتی دارد که بر طول قد آنها تأثیر می گذارد.

براساس این پژوهش مشخص شد در ازای هر لیوان شیر جایگزینی که کودک به صورت روزانه مصرف می کند طول قد او به میزان ۰.۴ سانتیمتر کوتاهتر خواهد بود.

پژوهشگران دریافتند کودکان سه ساله ای که روزانه سه لیوان شیر گاو مصرف می کنند، در مقایسه با همسالان خود که از شیرهای جایگزین استفاده می کنند، به میزان ۱.۵ سانتی متر قد بلندتر هستند.

پژوهشگران می گویند نتایج پژوهششان نشان داد که نوشیدن شیرهای جایگزین شیر گاو در سنین کودکی با طول قد ارتباط دارد و استفاده از شیرهای جایگزین موجب می شود تا کودک از همسالان خود که شیر گاو می نوشند کوتاهتر باشد.

البته پزشکان توصیه می کنند پس از یک سالگی به کودک شیر گاو نوشانده شود نه پیش از آن.

مواد مغذی موجود در شیر گاو اعم از پروتئین، چربی و کلسیم به رشد مغز و استخوان ها کمک می کند.
https://tabeshekosar.ir/vdciuraw.t1awy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما