سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 54749
نیروهای کرد در محور نخست ۵۴۰ کیلومتر مربع و در محور دوم ۱۱۰ کیلومتر مربع از مناطق را از وجود تروریست های داعش پاکسازی و به تصرف خود درآوردند.
آمریکا نیروهای کُرد را جانشین داعش کرد + نقشه میدانی
به گزارش تابش کوثر، نیروهای موسوم به دموکراتیک کرد با پشتیبانی نیروهای آمریکایی از ۵ نوامبر سال ۲۰۱۶ عملیات عقب راندن عناصر تروریستی داعش را از استان رقه در دستور کار قرار داده اند و تاکنون ۹۰ درصد نیمه شمالی این استان را به تصرف خود درآورده اند.

مرحله نخست این عملیات از شهرک های «عین عیسی و سلوک» شروع شد و پس از ۱۰ روز با تصرف ۵۵۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده به پایان رسید. در این عملیات ۳۴ روستا، ۳۱ مزرعه، ۷ ارتفاع راهبردی، نیروگاه برق و آب از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد. در جریان این درگیری ها ۲۱۳ تن از تروریست ها کشته یا زخمی شدند.

**برای دیدن جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

۱۰ دسامبر ۲۰۱۶ شروع مرحله دوم عملیات نیروهای کرد برای تصرف بخش های غربی استان رقه بود؛ این عملیات از شهرک های « القادریه و کردوشان» آغاز شد و در نهایت با پاکسازی ۹۷ منطقه به پایان رسید.

 ۱۶۵ تن از تروریست ها در جریان درگیری های مرحله دوم عملیات کشته و زخمی شدند. ۱۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در مرحله دوم عملیات پاکسازی شد و نیروهای کرد توانستند خود را به سد فرات برسانند.

مرحله سوم عملیات نیروهای کرد از ۵ فوریه سال ۲۰۱۷  از محورهای « بیرالهباء و  ابوخشب» برای پاکسازی مناطق شرقی استان شروع شد. در این عملیات گروهی از نیروهای کرد از سمت روستای بیر الهباء به سمت محور جنوب پیشروی کردند و گروهی دیگر حرکت از روستای ابوخشب به سمت جنوب و شرق را در دستور کار قرار دادند و در نهاین این دو گروه در شهرک الکرمه در ۲۰ کیلومتری شرق شهر رقه به یکدیگر رسیدند.

نیروهای کرد در محور نخست ۵۴۰ کیلومتر مربع و در محور دوم ۱۱۰ کیلومتر مربع از مناطق را از وجود تروریست های داعش پاکسازی و به تصرف خود درآوردند. در جریان این درگیری ها ۳۶۴ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

مرحله چهارم عملیات نیروهای دموکراتیک کرد در حومه شهر رقه از ۲۶ مارس سال ۲۰۱۷  آغاز شده است. در بخش نخست این عملیات شهر، فرودگاه و سد الطبقه به همراه مناطق حومه از جمله  شهرک صفصافه به تصرف نیروهای کرد درآمد.

نیروهای کرد در ادامه مرحله چهارم عملیات پاکسازی شهر رقه، پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش توانستند از سه محور به سوی شرق، غرب و شمال شهر پیشروی کنند و دهها روستا، مزرعه و ارتفاع را تصرف کنند و در نهایت ساعتی قبل توانستند از محور غربی و شرقی وارد شهر رقه شوند.

منبع: مشرق
ک/555

https://tabeshekosar.ir/vdci3yaw.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما