جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 17 May 2024
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 54148
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به دنبال برگزاری نشست جدیدی درباره سوریه است، نشستی که اواسط ژوئن در آستانه برگزار خواهد شد.
روسیه: اواسط ژوئن نشست جدیدی درباره سوریه برگزار می کنیم
به گزارش تابش کوثر به نقل از النشره، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: مسکو خواهان برگزاری نشست جدید درباره سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه است.

وی با بیان این مطلب افزود: این نشست اواسط ژوئن برگزار خواهد شد و مسکو هم اکنون در حال رایزنی درباره زمان دقیق این نشست است. مسئولان قزاقستان نیز تمایل خود را برای برگزاری این نشست در آستانه اعلام کرده اند.

بوگدانوف خاطرنشان کرد: استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه هفته آینده برای رایزنی درخصوص روند مذاکرات در آستانه به مسکو سفر خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: طرف روسی قصد دارد با دی میستورا درباره تحولات سوریه و تقویت آتش بس در این کشور و مبارزه با تروریست هایی همچون داعش و جبهه النصره و نیز تداوم سازش سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت مذاکره کند.

بوگدانوف در پایان بر اهمیت رایزنی با ایران و ترکیه در کنار رایزنی با دی میستورا و نیز تماس هایی که میان مسکو و دمشق برقرار است، تاکید کرد.

منبع: مهر
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcbw8bs.rhbaapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما