پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : 5332
به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن (ايكنا) آيت‌الله العظمی جعفر سبحانی شب گذشته ۳۰ شهريورماه در ديدار با اعضای ستاد بازسازی تاريخی غديرخم بر ضرورت تبيين واقعه غدير برای مردم تاكيد كرد و گفت: بازسازی واقعه غديرخم در نقاط مختلف كشور امری پسنديده است و بايد به نحو مطلوبی انجام شود.



اين مرجع تقليد ادامه داد: بايد در روز غدير، ولايت حضرت علی(ع) را با برنامه‌های مختلف گسترش داده و رسانه‌های كشور نيز با پوشش خبری مطلوب، ‌اين واقعه را در دنيا مطرح و آن را در ابعاد بين‌المللی معرفی كنند.



آيت‌الله العظمی سبحانی عيد غدير خم و روز ولايت را روزی بزرگ توصيف كرد و افزود: در اين روز عظيم با ولايت علی(ع)، دين كامل شد و به همين دليل بايد در اين روز بزرگ به جشن و شادمانی پرداخته شود.



ايشان در بخش ديگری از سخنانش با تاكيد بر اينكه بايد اقامه نماز، زكات، مدرسه‌سازی و وقف در جامعه گسترش يابد تصريح كرد: امروز كه كشور در شرايط دفاع مقدس نيست بايد اين قيبل امور فرهنگی ترويج داده شود و سپاه می‌تواند به خوبی وارد اين عرصه شود.



ايشان با بيان اين كه هجوم صدام به ايران منكر بود، ابراز داشت: دفاع مقدس نهی از منكر بود كه جوانان اين كشور به خوبی توانستند در برابر دشمن ايستادگی كرده و امنيت را تامين كنند.



استاد برجسته حوزه با اشاره به اين كه اگر ايمان جوانان در دفاع مقدس نبود ما هيچ‌گاه پيروز نمی‌شديم، عنوان كرد: تنها عاملی كه سبب شكست دشمن تا دندان مسلح در هشت سال دفاع مقدس شد،‌ ايمان شهدا و رزمندگان بود كه موحب نجات كشور شد. 



https://tabeshekosar.ir/vdce.x8nbjh8xw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما