جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : 5323
به گزارش تابش کوثر - صبح پنجشنبه ۲۸/۶/۱۳۹۲ مسئولان و اساتيد مركز تخصصي علوم حديث حوزه علميه قم با حضور در دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف با ايشان ديدار كردند.
در ابتداي اين ديدار، مسئول اين مركز گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مركز تخصيي علوم حديث حوزه علميه ارائه كرد.
معظم له نيز با تشكر و قدرداني از كار بسيار با ارزش اين مركز در راستاي احياي امر اهل بيت عليهم السلام، بياناتي ايراد فرمودند.
ايشان در بخشي از سخنان خود، با اشاره به غناي معارفي مكتب اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام اظهار داشتند: احاديث و كلمات حضرات معصومين عليهم السلام كه در اختيار ما قرار دارد، ما را از ديگران بي‌نياز و غني ساخته است. امروز افتخار شيعيان به خصوص حوزويان اين است كه آثار ارزشمند حديثي فراواني در اختيار دارند كه وظيفه همه ما اين است كه در حفظ و نگاهباني از آن و نيز ترويج آنها سعي و تلاش فراوان نماييم.

حضرت آيت الله العظمي صافي، هويت شيعه را احاديث و كلمات وارده از ائمه طاهرين عليهم السلام دانسته و افزودند: بدون شك، هويت شيعه و به ويژه هويت و حقيقت حوزه‌هاي علميه وابسته كامل و تامّ به اين منابع غني دارد و وظيفه اصلي هم، حفظ و نشر همين معارف و روايات است و شناخت حديث بر همه طلاب لازم و واجب است. دوري از احاديث يعني دوري از حقيقت مكتب و اين همان صراط غير مستقيم است. آنان‌كه به غير از حديث چنگ زده‌اند در حقيقت مسير انحرافي و خلاف را طي مي‌كنند. ما بايد امروز به طلاب عزيز توصيه كنيم كه راهي كه رضايت خاطر انور امام زمان عليه السلام در آن است همان شناخت احاديث و روايات معصومين عيلهم السلام مي‌باشد.
اين مرجع عاليقدر با ابراز خرسندي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مركز تخصصي علوم حديث حوزه علميه فرمودند: به سبب غناي اين معارف عظيم، كاري كه شروع كرده‌ايد انشاءالله با عنايت خداوند متعال و توجهات حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف و تلاش خالصانه شما، گسترش خواهد يافت و موجبات معرفي اين مكتب بزرگ و ذخاير معرفتي آن در سطح دنيا را فراهم خواهد كرد.
معظم له در پايان اين ديدار، با قدرداني مجدد از مسئولان اين مركز و مسألت توفيق بيشتر براي آنها بيان داشتند: با برنامه‌ريزي دقيق و علمي سعي كنيد تا اگر نواقصي است برطرف شود و راه براي نشر و ترويج معارف اهل بيت عليهم السلام هموارتر شود. بايد هر قدر كه مي‌توانيم به اين مكتب نوراني و عظيم خدمت كنيم چرا كه ما زير سايه عنايات و ولايت حضرات معصومين عليهم السلام و به خصوص امام زمان عليه السلام زندگي مي‌كنيم و واقعاً‌ مديون اين عزيزان هستيم.
https://tabeshekosar.ir/vdce.w8nbjh8xx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما