چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : 5292
ایشان با بیان این که امامزادگان، انوار الهی مشتق از نور پیامبراکرم(ص) هستند، تصریح کردند: تکریم امامزادگان، تکریم پیامبر(ص) است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز بزرگ فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) قم، با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشتند: کسی که شرایط زمان را بشناسد، در هیچ مسئله ای غافلگیر نخواهد شد و در مسیر تکامل حرکت خواهد کرد.

معظم له ادامه دادند: تهاجم فرهنگی با سرعت زیادی به سمت فرهنگ دینی جوانان در حرکت است و اگر برای مقابله با آن، برنامه ریزی دقیق و سریع نداشته باشیم، نشان دهنده آن است که عالم به زمان نیستیم.

این مرجع تقلید با بیان این که باید در مقابل فرهنگ غرب ایستاد، تاکید کردند: باید به سرعت هجمه های دشمنان را خنثی کرده و فرهنگ مطلوب خود را تقویت و تثبیت کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود، تکریم امامزادگان را حفظ اصالت های دینی دانسته و افزودند: وجود امامزادگان در برخی شهرها و مناطق، در تقویت دینداری مردم بسیار تاثیرگذار است.

ایشان با بیان این که امامزادگان، انوار الهی مشتق از نور پیامبراکرم(ص) هستند، تصریح کردند: تکریم امامزادگان، تکریم پیامبر(ص) است.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفتند: هر خانه ای که در آن اقامه نماز و تسبیح خدا باشد، خدای متعال آن را مورد احترام قرارمی دهد.

معظم له در ادامه با اشاره به بی هویتی مسیحیت امروز، گفتند: مسیحیت امروز، مسیحیت شناسنامه ای است؛ چرا که قلباّ قائل به حضرت مسیح(ع) نبوده و اثری از مسیحیت در بین آن ها نیست.

حضرت آیت الله سبحانی هشدار دادند: مراقب باشید خدای ناکرده آثار اسلام از بین نرود؛ زیرا به سرنوشت مسیحیان دچارخواهیم شد.

ایشان با بیان اینکه انسان های متمدن از دین و آثار دینی حفاظت می کنند، تاکید کردند: ملت های متمدن آثار خود را حفظ می کنند و ما نیز باید بقاع متبرکه را حفظ کنیم .

حضرت آیت الله سبحانی در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت های سازمان اوقاف و امورخیریه اشاره کرده و یادآور شدند: این سازمان باید همواره به مسئله به روز بودن، توجه ویژه ای داشته باشد.

معظم له با اشاره به لزوم مصرف موقوفات در راستای نیات واقفین، خاطرنشان کردند: درآمدهای موقوفاتی که وقف معین دارند، باید در همان امور هزینه شود، ولی اگر وقف، عمومی باشد می بایست از درآمد آن برای ساخت کتابخانه و مراکزی که دین مردم را تقویت می کند، استفاده شود.
https://tabeshekosar.ir/vdcj.heifuqe88sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما