شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 52780
یک سناتور روس طی اظهاراتی با اشاره به عدم وجود تهدید از جانب دولت‌های سوریه، روسیه و تهران برای اروپائیان بر ضرورت ازسرگیری همکاری ضدتروریستی کشورهای اروپائی با روسیه تأکید کرد.
سناتور روس: ترامپ به بهانه مبارزه با تروریسم به دنبال ایجاد جبهه ضدایرانی است

به گزارش تابش کوثر، در پی حمله تروریستی اخیر در شهر منچستر انگلیس، «کنستانتین کوساتچوف» سناتور روسی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک به تحلیل ضرورت ازسرگیری همکاری ضدتروریستی کشورهای اروپایی با روسیه پرداخت.

وی با انتشار مطلبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: «امتناع انگلیس از همکاری با سرویس‌های ویژه روس در زمینه مبارزه با تروریسم یک اشتباه است و اروپائیان باید متوجه آنچه واقعا آنها را تهدید می‌کند، شوند. من معتقدم که پس از تراژدی اخیر انگلیس اصول سیاست اروپا در خصوص کاهش همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم باید مورد تجدیدنظر و بازبینی قرار گیرد چرا که این استراتژی از یک سو به منزله یک اشتباه و از سوی دیگر به منزله کمک به دشمنان مشترکمان است.»

وی افزود: «هم‌اکنون زمان آن است که اروپائیان این مسئله را درک کنند که از جانب «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، روسیه، تهران و واشنگتن در معرض آسیب قرار ندارند و پیشنهاد مسکو در زمینه همکاری و آموزش ائتلاف ضدتروریستی شانس و فرصتی با مدت نامشخص بوده است.»

 

 

این سناتور روس در ادامه خاطرنشان کرد: «این باعث تأسف است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در حرف با هدف ایجاد «جبهه واحد مبارزه با تروریسم» به خاورمیانه سفر کرده، در اصل به دنبال تشکیل جبهه مبارزه با ایران است. اما باید بگویم که این راهی بی‌ سرانجام است و هیچکس نمی‌تواند بدون حمایت از تمامی نیروهای منطقه‌ای ریشه‌های تروریسم را از بین ببرد.»

براساس این گزارش، در پی حمله تروریستی شب گذشته در شهر منچستر انگلیس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه با ارسال پیامی به «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس مراتب تسلیت خود را به دولت انگلیس اعلام کرد و از آمادگی خود برای تقویت همکاری با هم‌پیمانان انگلیسی خود در زمینه مبارزه با تروریسم در سطوح دوجانبه و بین‌المللی خبر داد.

انفجار شب گذشته منچستر در سالن سرپوشیده «منچستر آرنا» که کنسرت خواننده آمریکایی «آریانا گراندی» در آن درحال برگزاری بود، رخ داد و طبق اطلاعات موجود تاکنون 22 کشته و 60 زخمی درپی داشته است.
منبع: فارس
ت/444

https://tabeshekosar.ir/vdcbgzbs.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما