پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 16 May 2024
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : 52528
معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش بودجه‌های پژوهشی دانشگاه خبر داد و گفت: این افزایش بودجه در راستای جذب نخبگان است.
افزایش بودجه‌های پژوهشی دانشگاه آزاد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان
به گزارش تابش کوثر، دکتر مونادی امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تحقیقات فناوری نانوی واحد تهران‌جنوب با اشاره به اقدامات دانشگاه‌های دنیا در حوزه پژوهش و فناوری، افزود: دانشگاه استنفورد و ام‌آی‌تی آمریکا رتبه‌های ۱۰ و ۱۱ اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که ایران به عنوان یک کشور رتبه ۱۷ اقتصاد جهان را دارد.

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشگاه استنفورد ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل، ۴۰ هزار شرکت و تعداد زیادی موسسه بین‌المللی ایجاد کرده و امروزه دره سیلیکون در جهان فناوری مطرح است.

مونادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز تحقیقات فناوری نانو در واحد تهران‌جنوب می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه استنفورد ۵.۵ میلیارد دلار است، اضافه کرد: علاوه بر آن ۱۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که برای هر چهار دانشجو یک استاد مشغول به فعالیت است.

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دکتر ولایتی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد به امر پژوهش تاکید فراوانی دارد، گفت: بر این اساس بودجه دانشگاه آزاد از ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی هدف از افزایش بودجه را جذب نخبگان و دانش‌اندوزان ذکر کرد و یادآور شد: علاوه بر آن از نظر مسؤولان دانشگاه آزاد مقاله‌ای خوب است که بتوان به آن ارجاع و در رفع نیازهای کشور از آن بهره‌برداری کرد.
منبع: ایسنا
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcbwsbs.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما