شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 52361
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت در سال ۸۴، صندوق‌های بازنشستگی باید برای بازنشستگان خود کارت منزلت یا شناسایی صادر کنند در حالی که اینگونه نیست.
کوتاهی صندوق‌های بازنشستگی در صدور کارت منزلت
به گزارش تابش کوثر، عباس رشیدی گفت: کارت شناسایی بازنشستگان بر اساس مصوبه هیأت دولت در سال ۸۴،صادر می‌شود و صندوق‌های بازنشستگی براین اساس مکلف شدند برای تمام ذی‌نفعان خود کارت شناسایی منزلت صادر کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه علیرغم این مصوبه دولت، تنها صندوقی که اقدام به صدور این کارت‌ها کرد صندوق بازنشستگی کشوری بود که برای تمام بازنشستگان خود کارت شناسایی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اول صدور این کارت‌ها هویتی است،‌گفت: بررسی میدانی انجام دادیم که مشخص شد به محض بازنشسته شدن فرد، حراست کارت شناسایی این فرد را می‌گیرد و در نتیجه به نحوی هویت آنها گرفته می‌شود.

رشیدی ادامه داد: افراد بازنشسته نسبت به این موضوع معترض شدند که نباید هویت خود را از دست بدهند به همین دلیل این کارت‌ها را صادر کردیم تا بازنشستگان به هر کجا که می‌روند آن را ارائه دهند و در عین حال اعتباربخشی انجام دادیم تا بتوانند با ارائه این کارت‌ها از امکانات و تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همین سفرهایی که انجام می‌شود و هر ساله اعتباری برای آن در نظر می‌گیریم در راستای ارائه و صدور کارت شناسایی است که بازنشستگان باید با استفاده از این کارت‌ها از امکانات برخوردار شوند.

وی گفت: اما چون شرکت‌های ما در بحث سفر شرکت‌های خاصی هستند، فرد بازنشسته با ارائه کارت می‌تواند خدمات بگیرد در غیر اینصورت با داشتن حکم حقوقی می‌تواند از امکانات این تسهیلات بهره‌مند شود.

وی در پاسخ به اینکه شرکت‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی از ارائه خدمات مناسب سر باز می‌زنند،‌گفت: این شرکت‌ها که وابسته به صندوق است در ایام غیر تعطیلات با برنامه‌ریزی انجام شده و ارائه کارت شناسایی از سوی بازنشستگان تخفیف‌های لازم را ارائه می‌دهد اما در ایام تعطیل چون حجم مسافران زیاد است، این خدمت‌رسانی و مقوله کمرنگ می‌شود.
منبع: فارس
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcgqw9n.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما