جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 5146
.
به گزارش تابش کوثرحضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت آغاز سال تحصيلي حوزه علميه امام صادق عليه السلام فيروزكوه (دار السيادة ‌وشتان) پيامی صادر کردند که متن پیام معظم له به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا و نبيّنا سيد الأنبياء و المرسلين أبي القاسم محمد و آله الطيبين الطاهرين سيما بقية الله في الأرضين و اللعن علي أعدائهم أجمعين الي يوم الدين.
قال الله تعالي في كتابه الكريم: إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
خداوند متعال را شكر گذاريم كه توفيقي دوباره براي افتتاح مدرسه علميه حضرت امام صادق عليه السلام در دار‌السيادة وشتان فيروزكوه به حضرات علما، فضلا و طلاب محترم مدرسه عنايت فرموده و سال تحصيلي جديد را با نام خدا و توسل به ذيل عنايات حضرات معصومين عليهم السلام به ويژه مولايمان صاحب اصلي حوزه‌ها حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف شروع مي‌نمايند. از اين فرصت گران‌بها استفاده نموده، ‌چند نكته مهم را به عرض مي‌رسانم:
۱. حوزه‌هاي علميه بحمد الله تعالي داراي سرمايه‌هاي بزرگ و ارزشمندي مي‌باشند كه نمي‌توان آنها را با هيچ سرمايه و ثروت و مالي مقايسه نمود كه عبارتند از معارف نوراني قرآن كريم و احاديث و روايات شريفه و گران‌قدري كه از اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در دست آنها مي‌باشد و بايد طلاب عزيز و فضلاي محترم از اين دو ثقل گران‌بها (قرآن و عترت) كمال استفاده را ببرند و محور دروس خود را بر شناخت قرآن كريم و فقه آل محمد عليهم السلام و شناخت احاديث آن بزرگواران قرار دهند كه هر چه ايشان براي رسيدن به اهداف بلند آسماني خود لازم دارند و موجب سعادت دنيا و آخرت است در آنها وجود دارد.
۲. همان‌طور كه حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم در جمله شريفه «بُعِثْتُ لأتمّمَ مَكارِمَ الأخْلاقِ» علّت و سبب بعثت و رسالت را تكميل و تبليغ مكارم اخلاق بيان فرمودند لازم است كه عزيزان طلبه، خودشان با تهذيب و تزكيه نفس و تخلّق به اخلاق اسلامي، ‌هميشه با سلاح اخلاق و ادبيات درست و مشي و روشي پسنديده با مردم به خصوص جوانان برخورد نموده و آنان را با دستورات شرع مقدس آشنا كرده و وظيفه تبليغ و ارشاد را به بهترين وجه ممكن انجام دهند.
۳. اينجانب بارها تذكر داده‌ام كه آقايان طلاب محترم به ادبيات و فراگيري كتاب‌هاي ادبي قديم، مانند جامع المقدمات، ‌سيوطي، ‌مغني و غيره اهميت زياد داده و پايه‌هاي علمي خود را قوي و محكم نمايند تا از كتاب‌هاي فقهي، اصولي و روايي و نيز تفسير قرآن كريم كمال استفاده را ببرند و تذكر اخير حقير اين است كه آقايان در عين اين‌كه به فراگيري علوم توجه دارند از انس با قرآن كريم و خواندن ادعيه و نماز شب غافل نباشند كه خداوند متعال مي‌فرمايد: «وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَكَ عَسَى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَاماً مَحْمُوداً» و نيز رعايت احترام اساتيد را داشته و احترام به پدر و مادر را هم بيش از پيش رعايت نموده تا انشاء ‌الله تعالي به مقامات بلند علمي و معنوي برسند.
در خاتمه از مديريت دلسوز و پر تلاش مدرسه - كه همچون پدري مهربان فرزندان طلبه خود را تربيت مي‌نمايند- و از اساتيد بزرگوار و طلاب محترم تقدير و تشكر نموده و توفيقات بيشتر آنان را در ظلّ عنايات حضرت ولي الله الاعظم ارواح العالمين له الفدا از خداوند متعال مسألت دارم و آخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين.
۵ ذي القعدة ۱۴۳۴
لطف الله صافي
https://tabeshekosar.ir/vdch.knmt23nz-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما