شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 51220
وزارت علوم اعلام کرد: در دولت یازدهم با تخصیص اعتبار لازم در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند.
۳ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند
به گزارش تابش کوثر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سومین مناظره مبنی بر عدم موفقیت برنامه‌های ارتباط صنعت و دانشگاه در دولت یازدهم اعلام کرد: برای نخستین بار در تاریخ صنعت نفت کشور در حوزه بالا دست، قرار داد ازدیاد برداشت ۲۰ میدان نفتی با ۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی بسته شد که مبلغ این قرار داد بیش از ده هزار میلیارد ریال است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به دنبال توفیق این برنامه، قراردادی در حوزه پایین دست (پتروشیمی – پالایش) و حوزه گاز بین ۱۲ دانشگاه و مرکز پژوهشی با وزارت نفت به مبلغ بیش از پنج هزار میلیارد ریال منعقد شده است و در حوزه دفاعی بیش از هزار و دویست طرح به مبلغ بیش از سه هزار میلیارد ریال در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در حال اجراست.
وزارت علوم اعلام کرد: علاوه بر اینها قراردادهای متعددی در حوزه‌های خودرو، آب، کشاورزی و محیط زیست در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌پذیرد، در زمینه شرکت‌های دانش بنیان نیز در دولت یازدهم با تخصیص اعتبار لازم در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند و بیش از ۳۰ هزار نفر در این شرکت‌ها به کار مشغول هستند.
منبع: فارس
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcjy8ei.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما