چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : 5079
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: توسعه وجودی مهم تر از توسعه سیاسی و فرهنگی است و مسئولان بايد به اين امر توجه ويژه اي داشته باشند.
به گزارش خبرنگار مهر از مشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی ظهر پنجشنبه در اختتامیه همایش اندیشه های آسمانی اظهار کرد: توسعه وجودی مهم تر از توسعه سیاسی و فرهنگی است و مسئولان بايد به اين امر توجه ويژه اي داشته باشند.

وی با تاكيد بر اينكه باید توسعه فرهنگی را اول از وجود خودمان آغاز کنیم، افزود: هنگامي حرفمان اثر دارد که خود نیز اهل عمل باشیم.

امر به معروف و نهی از منکر

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید به وسیله کسی انجام شود که شنونده داشته و تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام قرائتي با اشاره به كسي كه نماز نمي خواند، اظهار کرد: برای رغبت فردی که نماز نمی خواند ابتدا باید خشوع در برابر آفریدگار هستی را در او ایجاد کرد و او را نرم کرد و نعمت های خداوند را برای او برشمرد.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: هر کس در هر مسئولیتی که قرار دارد اگر به جای چهره عبوس با گشاده رویی با دیگران برخورد داشته باشد، حرفش تاثیر گذار خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای دعوت مردم به ویژه جوانان و کودکان به نماز و مسجد باید تسهیلات اقامه نماز زیاد شود و همان گونه که مجالس شادی کودکان را جذب می کند، فضای مساجد هم باید جذاب باشد.

رجوع به قانون هاي اسلامي

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: سعی کنید در هر مسئله ای به قانون های اسلامی رجوع کنید چرا که از جانب خدا مقرر شده ولی قانون های انسانی از عقل انسان نشأت می گیرد و نمی تواند الگوی مناسبی باشد.

وي با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: اسلام با تحصیلات زنان و حضور آنها در جامعه موافق است ولی با جلوه گریشان مخالف است.

https://tabeshekosar.ir/vdcc.mqpa2bqxola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما