جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 5070
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بايد كساني انتخاب شوند كه دغدغه‌ي اسلامي و انقلابي داشته باشند

به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر - حضرت آيت الله العظمي صافي صبح امروز پنج‌شنبه ۲۱/۶/۱۳۹۲ آقاي دكتر جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و هيئت همراه را به حضور پذيرفتند.
معظم له در اين ديدار با اشاره به وظيفه‌ي خطير و مسئوليت سنگين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فرمودند: اگر در راه رضاي خدا حركت كنيد و فقط رضاي خدا و شادي خاطر حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف را مد نظر قرار دهيد،‌ به طور حتم موفق خواهيد بود.
ايشان با بيان اينكه مردم علاقمندند كه مسائل ديني و تربيتي مورد اهتمام جدي مسئولان قرار گيرد، ادامه دادند: توقعات مردم و جامعه از اين وزارتخانه و به خصوص از شخص جنابعالي بالاست و برآورده كردن اين توقعات همّت و تلاش بسياري را مي‌طلبد كه اميدواريم با اين پشتوانه‌اي كه از شما سراغ داريم در اين راه موفق باشيد.
حضرت آيت الله العظمي صافي عنوان ارشاد اسلامي را در اين جايگاه مسئوليت‌آور و بسيار بامعنا خواندند و اظهار داشتند: بايد تلاش كرد تا در اين وزارتخانه‌، ارشاد اسلامي به معناي واقعي خودش تحقق پيدا كند.
ايشان فرصت كوتاه مسئولين در عرصه‌ي خدمتگذاري را هديه‌اي از جانب خداوند دانستند و اظهار اميدواري كردند كه مسئولين از اين فرصت كوتاه در جهت كسب رضايت حضرت ولي عصر ارواحنا له الفدا، دستيابي به مقاصد انقلاب، پاسداري از خون شهيدان و خدمت به مردم استفاده كنند.
معظم له با اشاره به انتخاب مسئولين نهادها و سازمان‌ها فرمودند:‌ بايد كساني انتخاب شوند كه دغدغه‌ي اسلامي و انقلابي داشته باشند و از ميان صالح‌ترين، باتجربه‌ترين، متعهد‌ترين افراد و از ميان كساني كه در زمينه‌ي خودشان سرآمد ديگران باشند، انتخاب شوند.
ايشان ادامه دادند: متأسفانه در سابق كساني در وزارت ارشاد اسلامي بودند كه به وظيفه‌ي اصلي خود كه همان ارشاد و هدايت جامعه است، عمل نكردند؛ و بلكه در صدد تخريب و فاسد نمودن عقايد جامعه بودند. و الان شما بايد وضعيت را طوري سروسامان دهيد كه اوضاع بهتر شود و مشكلات برطرف گردد و اعتماد مردم و متدينين به شما و اين وزارتخانه بيشتر گردد.
مرجع تقليد شيعيان جهان به مميزي كتاب قبل از چاپ اشاره كردند و با ذكر اينكه ‌بعضي از نويسندگان نه صلاحيت علمي دارند و نه صلاحيت اخلاقي افزودند: بايد تشويق كرد كه اهل علم و فضل و كساني كه در جامعه‌ داراي جايگاه علمي هستند، به نگارش كتاب‌هايي مفيد به حال جامعه روي آورند.
معظم له نسبت به انتشار بعضي از نشريات و نوع پوشش بانوان در آنها ابراز گله‌مندي نمودند و با ذكر اينكه بعضي از آنها به دنبال تخريب و ضربه زدن به نظام و ارزش‌هاي اسلامي هستند ابراز اميدواري كردند كه مسئولين نسبت به سر و سامان دادن به اين وضعيت اقدام كنند.
حضرت آيت الله العظمي صافي در پايان براي موفقيت مسئولين وزارت ارشاد در پيشبرد اهداف نظام اسلامي دعا كردند.
https://tabeshekosar.ir/vdcd.50k2yt0zza26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما