يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : 50696
مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ شهریه مدارس غیر دولتی شهر تهران و استان‌ها خبر داد و گفت: دریافت شهریه اضافه بر الگوی مصوب، مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.
شهریه مدارس غیر دولتی شهر تهران و استان‌ها ‌ابلاغ شد
به گزارش تابش کوثر، حسن مسعودی مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعیین شهریه مدارس غیر دولتی اظهار داشت: شهریه اعلام شده به شهر تهران و استان‌ها شامل شهریه مصوب و فوق برنامه است و دریافت هرگونه وجه بیش از این مبالغ تحت هر عنوانی تخلف محسوب می‌شود .

وی با اشاره به دایمی شدن قانون تأسیس مدارس غیر دولتی، گفت: در قانون جدید، اختیارات خوبی در خصوص نظارت بر دریافت شهریه به سازمان واگذار شده که اگر مدارس غیر دولتی شهریه‌ای اضافه‌تر از شهریه مصوب برای سال تحصیلی آینده دریافت کنند، طبق قانون حتماَ شهریه اضافی باید به اولیاء استرداد شود.

مسعودی با اشاره به اینکه ملاک تعیین شهریه مدارس غیر دولتی بر اساس ۷ آیتم الگوی شهریه است، تأکید کرد: نرخ شهریه این مدارس بر اساس هفت عامل از جمله دوره تحصیلی، سطح آموزش و پرورش، فعالیت‌های فوق برنامه، فضا و تجهیزات مدرسه و تخصص و تجربیات معلمان و شرایط منطقه تعیین شده است.

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: مدارسی که امسال شهریه اضافی از دانش‌آموزان گرفتند، جریمه و حق افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده را ندارند.

وی افزود: امسال ۲۷ مدرسه غیردولتی در شهر تهران از اولیاء شهریه اضافی دریافت کردند که مدیران برخی از این مدارس لغو ابلاغ و بقیه نیز ملزم به بازگرداندن شهریه اضافی شده‌اند.

مسعودی گفت: شهریه مصوب مدارس غیردولتی در پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش درج می شود و مدیران مدارس نیز موظف به نصب نرخ شهریه مصوب در مدرسه هستند و خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف دریافت شهریه اضافی، می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش منطقه و استان مراجعه و تخلف را گزارش کنند.

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: میزان فعالیت‌های فوق برنامه برای مدارس غیر دولتی ابتدایی حداکثر شش ساعت، برای دبیرستان‌های دوره اول حداکثر هشت ساعت، برای دبیرستان‌های دوره دوم حداکثر هفت ساعت و برای دوره پیش دانشگاهی حداکثر ۱۶ ساعت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نرخ شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده برای مدارس ابتدایی حداکثر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، دبیرستان‌های دوره اول ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای دبیرستان‌های دوره دوم حداکثر ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
منبع: فارس
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcfvvdt.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما