جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 50468
روسای ستادهای مشترک ارتش روسیه و آمریکا موافقت کردند تا اجرای تفاهمنامه مشترک هوایی در سوریه را به طور کامل از سر بگیرند.
موافقت آمریکا و روسیه برای اجرای توافقنامه هوایی در سوریه
به گزارش تابش کوثر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه و ژوزف دانفورد همتای آمریکای وی روز شنبه توافق کردند تا اجرای کامل تفاهمنامه مشترک در خصوص جلوگیری از حوادث هوایی در سوریه را از سربگیرند.
گراسیموف و دانفورد در یک گفتگوی تلفنی درباره مناطق کاهش تنش رایزنی کردند و در نهایت موافقت نمودند تا برای اتخاذ تدابیری که موجب جلوگیری از درگیری و منازعه در سوریه شود، همکاری کنند.
تفاهمنامه ایمنی هوایی در اکتبر ۲۰۱۵ میلادی بین روسیه و آمریکا پس از آن امضا شد که نیروی هوایی روسیه بمباران اهدافی در سوریه را به درخواست دولت دمشق و با هدف حمایت از نیروهای دولتی سوریه آغاز کرد.
سحنگوی پنتاگون نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که گراسیموف و دانفورد درباره توافقنامه اخیر آستانه رایزنی کردند و بر تعهد خود برای عملیات تنش زدایی در سوریه تاکید داشته اند. دو طرف توافق کردند تا تماس و ارتباط عادی و منظم را همچنان حفظ کنند.
توافق موسوم به «کاهش تنش‌» در سوریه که ایران، روسیه و ترکیه روز پنجشنبه در آستانه، پایتخت قزاقستان بر سر آن به توافق رسیدند از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد شنبه به وقت دمشق اجرایی شد.
در سند مورد توافق ایران، روسیه و ترکیه ۴ منطقه در نقاطی که بیشترین تنش و درگیری میان دولت سوریه و گروه‌های معارض در جریان است، به‌عنوان مناطق کاهش درگیری مشخص شده است. سه کشور همچنین با تشکیل کارگروهی مشترک برای حل و فصل مسائل فنی پیرامون این توافق، موافقت کرده‌اند
منبع: تسنیم
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcc40qp.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما