چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب : 5029
آيت‌الله العظمی سبحانی تأكيد كرد: هجوم كنونی به تشيع در هيچ مقطع زمانی تاريخ سابقه نداشته و رسانه‌های مختلفی به زبان فارسی در حال تخريب تشيع هستند و شما طلاب بايد در محافل و جلسات خود اين مسائل را مورد ارزيابی و بحث و بررسی قرار بدهيد.
به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، آيت‌الله العظمی جعفر سبحانی، مرجع عاليقدر جهان تشييع ۲۰ شهريور ماه در مراسم آغاز به كار حوزه‌های علميه تهران كه در مصلای بزرگ حرم حضرت عبدالعظم(ع) برگزار شد، طی سخنانی اسلام را مدينه بزرگی دانست كه حافظان آن فقيهان و طلاب هستند و به وسيله قلم خود از ورود دشمنان به آن جلوگيری می‌كنند؛ همانگونه كه سابق برای امنيت قلعه می‌ساختند دين اسلامی نيز همچون شهر بزرگی با ميلياردها نفر جمعيت است كه علما در اين بين نقش قلعه‌های نگهدارنده آن را ايفا می‌كنند.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به نقش طلاب و علمای اسلامی در مقاطع مختلف تاريخ بشريت تصريح كرد: در مقاطع زمانی مختلف از جمله قرن چهاردهم، مرحوم ميرزای شيرازی با فتوای خود تشيع و استقلال كشور را حفظ و يا حضرت امام خمينی(ره) با نوشتن كتاب كشف الاسرار تمامی شبهات را پاسخ و آرامش را مجددا به كشور باز گرداند.

اين مرجع عاليقدر جهان تشيع خطاب به طلاب حوزه‌های علميه تاكيد كرد: هم اكنون نيز نوبت شما جوانان رسيده ادامه دهنده اين راه مقدس باشيد. امروز‌ حوزه‌های مختلف تشيع در كشورهای متعددی راه‌اندازی شده و مناسب است مدارس ما نيز راه حوزه‌ها را در پيش گيرند. يعنی بيشتر در پی امتحان حافظه‌ها نباشد بلكه به سهم مسائل توجه بيشتری داشته باشيم.

ايشان با اشاره به سفارش علما و بزرگان دين به مطالعه قبل از دروس، خواستار برقراری نشست‌های مباحثه‌ای شد و افزود: طلاب سعی دارند تدريس ضمن تحصيل را فراموش نكنند اگر حضرت امام توانستند انقلاب را ثمر برسانند به دليل علم بالايی ايشان به مسائل مختلف بوده است.

آيت‌الله العظمی سبحانی در بخش ديگری از سخنان خود بر توجه جدی طلاب به مسائل اخلاقی تاكيد كرد و گفت: طلاب از سوی ديگر نسبت به زبان و قواعد عربی نيز مسلط باشند با صرف ساده، فرد نمی‌تواند گوينده و مسلط به اين حوزه باشد. قواعد عربی كليد اين زبان است و اگر كسی بخواهد از قرآن و حديث استفاده كند بايد به آن مسلط باشد.

اين مرجع عاليقدر جهان تشييع تاكيد كرد: در آينده نه چندان دور بعضا از شما برای حضور در كشورهای عربی به منظور سخنرانی در خصوص مسائل مرتبط با فرهنگ تشيع دعوت بعمل می‌آيد كه بايستی به ادبيات زبان عربی به نحوه احسن آگاه باشيم تا به خوبی بتوانيم در مجامع بين‌المللی از مسائل مرتبط با فرهنگ تشيع دفاع كنيم.

ايشان ادامه داد: مسلما طلبه بايد از جريان‌های سياسی آگاه باشد ولی سياسی بودن در دوران طلبگی به تحصيل افراد ضرر می‌زند فردی كه در حال تحصيل علوم حوزه‌ است مناسب است كه آگاهی لازم به مسائل سياسی داشته باشد ولی وابستگی به احزاب و گروه‌های خاص سياسی، تحصيل فرد را دچار اختلال می‌كند.

آيت‌الله العظمی جعفر سبحانی در بخش پايانی سخنان خود ياد آور شد: هجوم كنونی به تشيع در هيچ مقطع زمانی تاريخ سابقه نداشته و رسانه‌های مختلفی به زبان فارسی در حال تخريب تشيع هستند. شما طلاب بايد در محافل و جلسات خود اين مسائل را مورد ارزيابی و بحث و بررسی قرار بدهيد.
https://tabeshekosar.ir/vdch.inmt23nvwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما