پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 49997
با دستور ویژه رییس جمهور، دکتر ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهی محل حادثه معدن زمستان یورت در شهرستان آزاد شهر گلستان شده است.
آخرین خبرها از انفجار معدن زغال سنگ در گلستان
به گزارش تابش کوثر، در انفجار معدن زغال سنگ آزاد شهر که ساعت ۱۲ و ۵ دقیقه امروز رخ داد ۱۵ تن مصدوم شده و بیش از ۴۰ معدنچی در زیر اوار محبوس شده‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان در خصوص علت این حادثه گفت: به احتمال زیاد خارج نشدن گاز از فضای معدن سبب بروز این حادثه شده است.

از سوی دیگر اتاق بحران استان با حضور استاندار گلستان در محل حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر تشکیل شد.

دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان همزمان با وقوع انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر در محل حادثه حاضر شد و در راستای پیگیری امداد رسانی به مصدومان حادثه تماس های تلفنی را با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار کرد.

نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، جفعر سرقینی معاون معدنی و رسول یاراحمدی مدیر کل امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارتخانه را به گلستان اعزام کرده است.

به گفته شاهین فتحی معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر گلستان ۵۵ کارگر در این معدن فعالیت داشته اند که طبق گزارش کارگران حاضر در معدن در حال حاضر احتمالا ۴۰ نفر در معدن محبوس شده‌اند.

وی از اعزام شش تیم عملیاتی از پایگاه های شعب استان گلستان و انتقال سیستم های تنفسی آتش نشانی با بالگرد هلال احمر به منطقه حادثه دیده خبر داد.

۴۸ مصدوم به بیمارستان‎های گنبد و آزادشهر منتقل شدند+ تصاویر
فارس: مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان انفجار معدن زغال‎سنگ زمستان یورت آزادشهر را اعلام کرد و گفت: بر اثر وقوع این انفجار ۴۸ مصدوم به بیمارستان‎های گنبد و آزادشهر منتقل شدند.

رضا صابری امروز اظهار کرد: بر اثر انفجاری که ظهر امروز در معدن زغال‎سنگ زمستان یورت آزادشهر به وقوع پیوست 31 مصدوم به بیمارستان آزادشهر منتقل شدند، 12 مصدوم به بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) گنبدکاووس انتقال داده شد و پنج مصدوم به بیمارستان مطهری گنبد منتقل شده است.

به گفته وی تاکنون آماری دقیقی از فوت مصدومان این حادثه منتشر نشده است.


تازه ترین آمار مصدومان و محبوسان انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر
ایرنا: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: باوجود امدادرسانی سریع به حادثه دیدگان معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر هنوز ۲۶ تن در داخل تونل مخروبه معدن گرفتار هستند.

صادقعلی مقدم عصر چهارشنبه در محل حادثه اظهار داشت: با انتقال تجهیزات لازم به محل حادثه کار هوادهی توسط گروه های امدادی به داخل تونل انجام میشود تا کارگران گرفتار، اکسیژن کافی برای تنفس داشته باشند ضمن اینکه بازگشایی مسیر بطور همزمان در دست انجام است.
وی در پاسخ به اینکه تعداد دقیق مصدومان و تلفات احتمالی چقدر است؟ آماری ارائه نداد اما گفت: تمام کارگران زخمی به مراکز درمانی انتقال داده شده اند و انرژی ما روی افراد محبوس متمرکز است.
در همین رهگذر گفته می شود به سبب غلظت گازهای سمی و عمق تونل در محل حادثه کار آواربرداری طولانی خواهد بود بنابراین احتمال تلفات انسانی، زیاد است.
معدن آزادشهر دارای تونل های افقی است که انفجار در انتهای تونلی به طول هزار متر رخ داد و محل انسداد حدود هزار متر با دهانه فاصله دارد.
گفته میشود تاکنون ۳۰ کارگر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند که خبرنگاران ایرنا با سرکشی به بیمارستانها اسامی ۲۸ نفر را لیست کرده اند که به شرح ذیل است:
*** اسامی ۹ مصدوم بستری شده در بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر:
۱- علی گنجی وطن
۲- محمد میر عرب
۳- عزیز نکویی
۴- تقی طاهر دوست
۵- مهدی اونق
۶- محمد نصرتی
۷- علی مسعودی
۸- جهانگیر سارانی
۹- خادم میردار
*** اسامی ۱۲ مصدوم بستری شده در بیمارستان خاتم الانبیاء گنبدکاووس:
۱- محمود کمالی ۳۶ ساله
۲- صادق سوسرایی ۳۰ ساله
۳- نوروزعلی ریاضی فر ۵۸ ساله
۴- حسین علی خانی ۳۵ ساله
۵- مرتضی مصطفی لو ۳۶ ساله
۶- براتعلی خانی
۷- اصغر کمال وطن ۴۲ ساله
۸- نادعلی دهاز ۵۰ ساله
۹ - صادق دوانلو ۲۸ ساله
۱۰ - علیرضا سعیدی ۳۵ ساله
۱۱- حسن آقایی ۴۶ ساله
۱۲ - هادی دوانلو ۳۵ ساله
*** اسامی دو مصدوم بستری در بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس:
۱ - حبیب الله میر فندرسکی
۲- عبدالله کمال وطنی
*** اسامی پنج مصدوم بستری شده در بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس:
۱ - یوسف شهمرادی
۲- حسن علیخانی
۳- حسین میردار
۴- حسین محمودی
۵- حسن نکویی
یکی از این مصدومان به خبرنگار ایرنا گفت: در لحظه انفجار حداقل ۵۰ تا ۶۰ نفر از کارگران داخل معدن بودند.
حسن علیخانی افزود: بر اثر انفجار شدید برخی کارگران به اطراف پرتاب شدند و من که در فاصله دورتر از محل حادثه بودم، مجروح شدم.
یک مصدوم دیگر حادثه انفجار معدن آزادشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هنگام حادثه برای خوردن ناهار از محل انفجار دور شده بودم اما به محض شنیدن صدای مهیب بازگشته و به کمک مصدومان شتافتم.
یوسف شهمرادی افزود: دود غلیظی اطراف معدن را گرفته بود و به سختی خود را به ورودی معدن رساندم و با تلاش زیاد سه نفر از همکاران را بیرون کشیدم اما خود دچار گاز گرفتی شده و بیهوش شدم.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر بخشی از معادن زغال سنگ البرز شرقی است که ساعت ۱۲:۵۴ دقیقه ظهر امروز بر اثر افزایش گازهای حجیم داخل تونل منفجر شد.
به گزارش ایرنا نیروهای امداد و نجات زیادی از شهرهای مختلف گلستان با امکانات و تجهیزات مختلف و استفاده از بالگرد به محل حادثه اعزام شده اند و استاندار گلستان هم در محل حضور دارد.
به گزارش ایرنا معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در ۹۰ کیلومتری شرق گرگان است که گفته می شود مجموعا افزون بر ۵۰۰ کارگر در آن مشغول فعالیت هستند.

خدمت رسانی ۱۷ تیم عملیاتی به مصدومان حادثه /انتقال ۲۷ مصدوم به مراکز درمانی

ایسنا: معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره حادثه انفجار در معدن زغال سنگ استان گلستان، گفت: ۶۲ امدادگر و نجاتگر تاکنون خدمات امدادی لازم را به ۲۷ مصدوم انتقالی این حادثه ارائه کرده اند.
 شاهین فتحی با اعلام این خبر افزود: ساعت ۱۲:۵ دقیقه ظهر امروز انفجاری در معدن زمستانه یورت در منطقه خوش ییلاق استان گلستان رخ داد که در نتیجه آن احتمال داده می‌شود ۶۷ تن حادثه دیده باشند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۷ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، اظهار کرد: با توجه به گزارش کارگران حاضر در معدن به نظر می‌رسد ٤٠ کارگر در معدن محبوس باشند.
فتحی با اشاره به اعزام ۱۷ تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان به منطقه حادثه، عنوان کرد: به علاوه به منظور امدادرسانی، سیستم‌های تنفسی آتش‌نشانی با بالگرد هلال‌احمر به منطقه حادثه منتقل شد.
وی به اعزام ٢ قلاده سگ جست و جو و نجات اشاره و عنوان کرد: به علاوه به منظور خدمت رسانی به مصدومان١١ دستگاه آمبولانس و ٦ دستگاه خودروی کمک دار به کار گرفته شده و ٢ تیم واکنش سریع از خراسان شمالی و ١ تیم از سمنان به محل حادثه اعزام شده است.

هیچ جسدی از معدن زمستان‎یورت خارج نشده است
تسنیم: معاون امداد جمعیت هلال احمر گلستان در پی شایعات در فضای مجازی گفت: هیچ جسدی از معدن زمستان‎یورت خارج نشده است.
علیرضا صیار در گفت‎وگو اختصاصی با خبرنگار تسنیم از گنبد کاووس اظهار داشت:‌ براثر امداد‌رسانی تا‌کنون ۲۷ نفر در محل حادثه معدن زغال سنگ شهرستان آزادشهر مصدوم شدند.
وی با بیان اینکه هیچ جسدی از معدن زمستان‎یورت خارج نشده است، افزود: امداد رسانی کماکان ادامه دارد.
معاون امداد  جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: آمارهای دقیق از تعداد افراد به دام افتاده در معدن وجود ندارد.
صیاری تاکید کرد: نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، مرکز فورتی‎های پزشکی، اورژانس و هلال احمر در منطقه حضور دارند.
گفتنی است‌ در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر خروج اجساد معدنچیان از معدن زغال سنگ زمستان یورت منتشر شده بود.
فوت ۲۱ معدنچی / احتمال زنده ماندن سایر محبوسان

ایسنا:مدیر کل بحران استان گلستان با تایید فوت ۲۱ معدنچی نسبت به نجات سایر محبوس شدگان ابراز امیدواری کرد.

صادق علی مقدم مدیر کل بحران استان گلستان با تایید فوت ۲۱ نفر در معدن زمستان یوت گفت:‌ همکاران ما به عمق ۱۲۰۰ متری تونل که انفجار آن را به دو بخش تقسیم کرده بود رسیدند و در بخش اول که موفق به بررسی آن شدیم به علت انفجار شدید و درجه بالای مونواکسید کربن ۲۱ نفر از معدنچیان جانشان را ازدست دادند.

مدیر کل بحران استان گلستان ادامه داد: تا شناسایی همه عزیزان کارمان را ادامه می‌دهیم و دستگاه‌های جدیدی هم آمده‌اند تا پیش روی سریع‌تر انجام شود و بتوانیم با هوادهی مونواکسید موجود در تونل را خالی کنیم و به عمق بالاتر ورود کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به زنده ماندن سایر معدنچیان گفت: باتوجه به اینکه انفجار در بخش اول صورت گرفته است این احتمال وجود دارد که در قسمت‌های انتهایی اکسیژن بیشتری وجود داشته باشد و بتوانیم معدنچیان را نجات دهیم.

مقدم عنوان کرد: پس از رخ دادن انفجار به دلیل فضای احساسی تعدادی از عزیزان که همکارانشان در تونل مانده بودند برای امداد نجات وارد شدن که بخشی از آن‌ها دچار حاثه شدند بر اساس آخرین آمار حدود ۳۲ تا ۳۵ نفر در آن‌جا مبحوس شدند که ۲۱ نفرشان فوت کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران ضمن اعلام همدردی با خانواده های جانباختگان معدن زمستان یوت درگذشت این کارگران شریف را به مردم ایران تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای آنها آمرزش طلب می‌کند.
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdchqwnk.23nwwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما