چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 49740
استاندار مازندران بر مستندسازی ظرفیت صادراتی استان تأکید کرد.
ضرورت مستندسازی ظرفیت صادراتی مازندران
به گزارش تابش کوثر، «ربیع فلاح جلودار» در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری با اشاره به این‌که دستگاه‌های خدمت‌رسان با واحدهای تولیدی آسیب‌دیده تعامل داشته باشند، اظهار کرد: در دو سال گذشته تعامل خوبی بین هیئت‌های اقتصادی مازندران و کشورهای همسایه در راستای توسعه صادرات و مناسبات فیمابین صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این‌که ظرفیت صادراتی استان مستندسازی شود، خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندی‌های صادراتی و اولویت‌های این بخش باید کار بیشتری شود.

استاندار مازندران با بیان این‌که پس از برجام، رشد اقتصادی کشور به نرخ هفت درصدی نزدیک شده است، تصریح کرد: تورم تک رقمی و قیمت‌ها در بازار تثبیت شده است و ریسک کشوری اقتصاد ایران کاهش یافته و همه این دستاوردها نشان‌دهنده شایستگی عملکرد تیم اقتصادی دولت است.

فلاح با اشاره به این‌که امروز کشورهای دیگر روی اقتصاد ایران و همکاری‌های متقابل حساب می‌کنند، اظهار کرد: می‌طلبد بخش خصوصی در این راه بیش از پیش فعال باشد و دولت نیز همه حمایت خود را در جهت نقش‌آفرینی بخش خصوصی در مسیر اعتلای استان مصروف دارد، چون فقط در سایه اتحاد و همگرایی مشکلات استان برطرف می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون ۴۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۰۲۸ واحد تولیدی از بسته رونق تولید پرداخت شده است، افزود: بررسی تیم نظارت بر نحوه هزینه‌کرد این تسهیلات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد واحدهای تولیدی استان در مسیر تعهدات خود گام برمی‌دارند و مابقی نیز در تلاش برای تحقق تعهدات هستند.

استاندار مازندران یادآور شد: حضور بخش خصوصی چشمگیر بوده و انتظار می‌رود با پیگیری‌های جدی و مستمر، جریانات اقتصادی فیمابین فعال و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده اجرایی شود.
منبع: ایسنا
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcdz50o.yt0no6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما