دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : 49606
استاندار لرستان از اختصاص ۷۳۰ میلیارد ریال خسارت سیل به استان خبر داد.
اختصاص ۷۳۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل لرستان
به گزارش تابش کوثر، هوشنگ بازوند در کارگروه آب و کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: پروژه‌های آب و کشاورزی پلدختر مطالبه‌ای به حق بوده و باید برای تسریع در ساخت آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بین ۷۰ تا ۷۵ درصد مردم پلدختر درگیر کشاورزی هستند و زندگی‌شان از این راه می‌گذرد و به نتیجه رسیدیم که کارگروه ویژه آب و کشاورزی شهرستان پلدختر را تشکیل دهیم. این کارگروه فراتر از شهرستان بوده و مسئولیت اصلی برعهده مدیران استانی است و مدیران شهرستان نیز عضو آن هستند.

بازوند یادآور شد: برخی از این پروژه‌ها بالغ بر ۱۰ سال نیمه‌تمام بوده و باید تعیین تکلیف شوند که از این کارگروه می‌خواهیم با مسائل کارشناسی، پروژه‌ها را بررسی و مشکلات را مشخص کنند تا آنها را برطرف کنیم.

استاندار لرستان از اختصاص ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبارات سیل، خسارت و حوادث به استان خبر داد و افزود: این مبلغ به ما ابلاغ شده و هفته آینده آن را توزیع خواهیم کرد و انتظار داریم کارگروه آب و کشاورزی پلدختر قبل از توزیع این اعتبارات تشکیل شود تا بتوانیم در صورت نیاز درصدی را برای پروژه‌های این شهرستان اختصاص دهیم.

وی اظهار کرد:‌ امسال اعتبارات استانی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد و اگر این کارگروه محکم پای کار باشد، قول می‌دهیم خیلی از مشکلات آب و خاک در شهرستان پلدختر رفع شود.

بازوند با اشاره به مجتمع آبرسانی شهدای جنوب پلدختر، تصریح کرد: امروز کار خوبی در حوزه آب روستایی شهرستان پلدختر اجرا شد و ۱۶ روستای جنوب این شهرستان آبرسانی شدند. همچنین هشت روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

استاندار لرستان با انتقاد از وضعیت چهارخطه خرم‌آباد- پلدختر، اضافه کرد: مناقصه ۱۵ کیلومتر از این پروژه اسفند برگزار و پیمانکار مشخص شده اما هنوز کار خاصی انجام نداده است و اگر این شرکت نمی‌تواند کار کند، بگوید تا پروژه به پیمانکاران دیگر واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: با آزادراه خرم‌زال خیلی از شغل‌های حاشیه جاده پلدختر از بین رفت و با تکمیل چهارخطه خرم‌آباد – پلدختر این شغل‌ها برمی‌گردد و باید روند ساخت این پروژه تسریع شود.
منبع: ایسنا
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcepp8e.jh8o7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما