جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : 4874
به گزارش تابش کوثر متن پيام حضرت آيت الله العظمي صافي به همايش سفيران ولايت در تجليل از صحيفه سجاديه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم

قال اللّه تعالى : «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ »

با سلام و احترام به عزيزان شركت‌كننده در اين همايش روحاني و معنوي كه با عطر دل‌نشين صحيفه سجاديه معطّر گشته و با نورانيت ادعيه مأثوره از ائمه معصومين عليهم السلام منوّر گرديده است.
در درجه اول بايد اذعان و اعتراف داشته باشيم كه زبان ما الكن و ناتوان است از اينكه درباره اين كتاب بزرگ تربيتي، علمي و معرفتي - كه آن را به حق، زبور آل محمد عليهم السلام ناميده‌اند- سخني عرض كنيم ولي از اين باب كه «ما لا يُدرَك كُلُّه لا يُترَك كلُّه» مطالبي را فقط به عنوان تذكر و يادآوري براي دوستان عرض مي‌كنم:
كتاب صحيفه سجاديه كه از لسان مبارك امام زين العابدين سيد الساجدين و نور العارفين حضرت علي بن الحسين عليه السلام در مقام عبوديت، خضوع و خشوع به درگاه ذات لايزال الهي با حالت ابتهال و تضرّع و زاري عرض شده است همه‌اش براي انسان‌هاي تشنه‌ي معارف زلال توحيدي، درس و حكمت و دانش است؛ درس خداشناسي، پيامبر شناسي و امام شناسي؛ درس مكارم بزرگ اخلاقي، درس سخن‌گفتن انسان نيازمند با خالق هستي، درس عبوديت و بندگي‌نمودن، درس عزّت و شرف انساني، درس خدمت به بندگان، درس حرّيت و فداكاري، درس مبارزه با ظلم و ستمگري، درس رهايي از تعلّقات نفساني و مبارزه با هواي نفس، درس حقوق انسان‌ها بر يكديگر؛ حقوق پدر و مادر به فرزندان و حقوق فرزندان بر والدين و بالاخره درس بنده‌ي راستين خدابودن و انسان‌زيستن است.

امروز ما مي‌توانيم با سربلندي تمام به دنيا اعلام كنيم عالي‌ترين دانشگاه علم، معرفت و اخلاق در دين مقدس اسلام و آن هم در پناه كتاب شريف «صحيفه سجاديه» به روي همه شيفتگان اخلاق و معرفت گشوده شده و همه مي‌توانند در اين دانشگاه به فرا خور حال خود، كسب فيض نموده و معناي واقعي انسان‌بودن و راه درست و صحيح سعادت و تكامل را درك نمايند.
دعاهاي صحيفه سجاديه همه به خصوص دعاي مكارم الاخلاق، منشور بلند زندگي و سند چشم‌انداز قرون و اعصار مردم دنيا مي‌باشد.
حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌هاي ما همه بايد درس صحيفه‌شناسي را سرلوحه دروس معرفتي و اعتقادي خود قرار دهند تا بتوانند به افق‌هاي بالاي معرفة الله و معرفت نفس برسند.
متأسفانه، ما و بسياري از مسلمانان از اين دستور بزرگ زندگي غافل گشته‌ايم. اگر همين دعاي مكارم الأخلاق براي ملت و دولت‌هاي اسلامي دستور العمل قرار مي‌گرفت اين همه جنايات، قتل، آدم‌كشي‌ها و بداخلاقي‌ها وجود نداشت.
شما امروز وضعيت بسيار اسفناك كشورهاي اسلامي را ببينيد. چرا بايد اين همه مسلمان‌كشي باشد؟!
چرا اين همه ذلّت و سرافكندگي در مقابل كفّار و دشمنان اسلام وجود دارد؟!
چرا اختلاف در ميان صفوف مسلمانان افتاده و دشمن از اين اختلافات كمال استفاده را مي‌برد؟!
آيا غير از اين است كه مسلمانان از معارف بلند قرآن كريم و اهل بيت عليهم‌السلام و ادعيه مأثوره دور گرديده‌‌اند؟!
در خاتمه از همه شركت‌كنندگان محترم در اين همايش مذهبي و علمي، كمال تقدير و تشكر مي‌گردد و مزيد توفيقات همگان را در خدمت به اسلام و نشر حقايق نوراني اهل بيت عليهم السلام در ظل عنايات حضرت بقية الاعظم ارواح العالمين له الفدا مسألت دارم وفّقكم الله لمرضاته. والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
۲۶ شوال المكرم ۱۴۳۴
لطف الله صافي
https://tabeshekosar.ir/vdce.f8ebjh8ve9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما