جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 4827
به گزارش تابش کوثر حضرت آيت الله العظمي صافي جمعي از مسئولان هيئات مذهبي سراسر كشور را به حضور پذيرفتند.
معظم له در اين ديدار با اشاره به شاگردان بسياري كه در مكتب امام صادق عليه السلام در علوم مختلف تلمّذ نموده‌اند، فرمودند: علومي كه از دانشگاه عالي امام صادق عليه السلام به جهان عرضه شده است، موجب رونق علم و شكوفايي دانش در دنيا شد.
ايشان به مقام بزرگي كه آن حضرت در تاريخ تمدّن بشريت دارند اشاره فرمودند و اظهار داشتند: همه‌ي دانشمندان دنيا از منبع دانش آن حضرت و سرچشمه‌ي وحياني ايشان استفاده نموده و تا به امروز، دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه وام‌دار مقام بزرگ علمي و اخلاقي آن امام بزرگوار هستند.
مرجع تقليد شيعيان جهان با اشاره به اينكه همه‌ رهبران اهل سنّت در مقابل آن حضرت اظهار كوچكي و شاگردي نموده‌اند و شاگردي در دانشگاه آن حضرت را براي خود افتخار مي‌دانستند، افزودند: اگر علوم امام صادق عليه السلام را از بشريت جدا كنيم، دنيا پر از جهل و ظلمت خواهد شد.

ايشان ادامه دادند: وظيفه‌ي دانشمندان اين است كه براي شخصيت بزرگ علمي آن امام هر ساله همايش‌ها و كنگره‌هاي بزرگ برگزار كنند و اساتيد و علما در جوانب علمي آن سخنراني نمايند و مقالات و كتاب‌ها بنويسند.
معظم له با تأكيد بر اين‌كه حوزه‌هاي علميه در درجه اول بايد چنين وظيفه‌ي بزرگي را انجام دهند فرمودند: اساتيد حوزه‌ها همه وظيفه‌ دارند از امام صادق عليه السلام و ساير امامان معصوم صلوات الله عليهم اجمعين تجليل نموده و دنيا را به علوم آن امامان عزيز آشنا نمايند.
حضرت آيت الله العظمي صافي در قسمت ديگري از بياناتشان فرمودند:‌ من از امّت اسلام و همه شيعيان مي‌خواهم كه در سالروز شهادت آن حضرت در دسته‌هاي عزاداري و مجالس سوگواري شركت نموده و سرتاسر ايران را با روايات و احاديث و كلمات اخلاقي وعلمي امام صادق عليه السلام معطر نمايند.
مرجع بزرگ جهان تشيع افزودند: شركت در مجالس عزاداري، مصداق واقعي تعظيم شعائر است و بايد مسلمانان و شيعيان با شركت يكپارچه و باشكوه در اين مراسم اعلام وجود نموده و رشد ديني و كمال بينش و شعور خود را به جهانيان عرضه نمايند.
https://tabeshekosar.ir/vdcc.iq0a2bq4mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما