شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 4812
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی:

فرهنگ کتاب‌خوانی باید در جامعه گسترش یابد

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی امر بسیار پسندیده‌ای است، گفت: امام صادق(ع) کتابت را به عنوان زکات دست معرفی کرده است.
فرهنگ کتاب‌خوانی باید در جامعه گسترش یابد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار دست‌اندرکاران برنامه تلویزیونی «با هم بخوانیم» گفت: مسأله کتابت و خواندن و نوشتن از مسائل مهم است و خداوند هم بر این امر توصیه کرده است.
وی با اشاره به این‌که خداوند در قرآن کریم، کتابت را امری مهم برشمرده است، افزود: یکی از نعمت‌های خداوند به حضرت ابراهیم(ع) کتاب است، چون کتاب و کتاب‌خوانی امری پسندیده نزد خداوند است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایاتی می‌فرمایند « هر جزئی از اجزای بدن زکاتی دارد، زکات دست این است که اهل بخشش باشد و دست را وسیله‌ای قرار دهد تا به وسیله آن کار بزرگ و برتری انجام دهد و بنویسد که برای آیندگان مورد استفاده قرار بگیرد».
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که مطالعه کتاب، انسان را دانا و فهیم می‌کند، خاطرنشان کرد: افرادی که به مطالعه اهمیت می‌دهند از علم خوبی برخوردارند و به راحتی فریب دشمنان را نمی‌خورند ولی در مقابل افراد بی‌سواد بیشتر در معرض خطر و فریب هستند.
وی اقدام صدا و سیما برای امر کتاب‌خوانی را امر پسندیده‌ای دانست و افزود: امیدوار هستیم با این تلاش‌ها روند مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور بهبود پیدا کند.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار، محمدصادق هاشمی، مسؤول هماهنگی برنامه تلویزیونی «با هم بخوانیم» با ارائه گزارشی از این برنامه گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی قرار است به صورت روزانه یا هفتگی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود.
وی افزود: در این برنامه پس از مشخص‌شدن صفحاتی از کتاب سرآمد که از سوی کارشناسان زبده برگزیده شده و مطالعه آن از سوی بینندگان، در برنامه آتی سؤالاتی از همان صفحات مطرح می شود که مردم از طریق پیام کوتاه به ما پاسخ داده و ما نیزبه رسم تقدیر به قید قرعه هدایایی را به برندگان به صورت هفتگی یا ماهانه تقدیم می‌کنیم.
هاشمی با بیان این که در این برنامه ظرف مدت معینی کلیه صفحات کتاب مطرح‌شده پوشش داده می‌شود و پس از ان کتاب دیگری انتخا می‌شود، اظهار داشت: تلاش داریم با ساخت برنامه‌های جذاب و درخور شأن کتاب، بتوانیم جذب حداکثری بینندگان و اقشار گوناگون مردم را به این مقوله مهم داشته باشیم
https://tabeshekosar.ir/vdcg.q9trak97xpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما