يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 472
شاعر تاجيكستانى: امام خمينى از شخصيتهاى برجسته و ماندگار تاريخ بشرى است‏
خانم مهرالنساء، شاعر، اديب و عضو كميته بانوان و خانواده از تاجيكستان، مى‏ گويد:
يكى از ويژگيهاى منحصر به فرد انقلاب اسلامى، حضور رهبرى امام خمينى به عنوان پشتوانه الهى اين انقلاب است. امام خمينى يكى از شخصيتهاى برجسته و ماندگار تاريخ بشرى هستند كه داراى ويژگيهاى انسانى، الهى و ملكوتى خاص بودند. اين شخصيت الهى در تمام جهان آنجا كه قلبى، الهى و ملكوتى خاص بودند. اين شخصيت الهى در تمام جهان، آنجا كه قلبى براى عشق و حقيقت مى‏تپد، حضور دارد و زنده است و ماندگار.

سراسر جهان اسلام و مستضعفين به حضور چنين رهبرى افتخار مى‏كنند و بوسيدن دست آن حضرت در ديروز و بوسيدن خاك حرم آن حضرت در امروز، آرزويى است كه بسيارى از مسلمانان جهان با خويشتن خويش نجوا مى‏كنند. چشم تمام مسلمانان جهان به دستها و قدمهاى مسلمانان ايران است و خداوند اين توفيق را به خواهران و برادران ايرانى ما داده است و ان شاءالله كه اين توفيق را پاس بدارند و لحظه‏اى از نام، ياد و راه امام خمينى غافل نمانند.

با پيام امام خمينى به گورباچف، عمق و ژرفناى شخصيت دينى الهى ايشان بر ما پديدار مى‏شود. اين پيام در تاريخ هر دو كشور و در تاريخ جهان معاصرماندى است و نقطه عطفى در تاريخ هر دو كشور است. امام خمينى شخصيتى روحانى و عارف بودند. ايشان به جهان هستى نيز در همين راستا مى‏نگريستند و تنها چنين ديدگاهى است كه انسان معاصر را ملزم به رويكرد دينى و اسلام‏گرايى مى ‏كند.

جهان معاصر، شخصيت امام خمينى را دراين پيام دريافته است. روح بلند و آسمانى ايشان قابل ستايش است. اين پيام در آن دوره غفلت، تمام مردم جمهوريهاى شوروى را تحت تاثير قرارداد و آنها را دگرگون كرد. ما هيچ وقت فكر نمى‏كرديم كه به اين زودى صداى روح بخش اذان را از گلدسته‏هاى مساجد خود بشنويم و امام خمينى نويد بخش چنين سعادتى بود.

منبع: امام خمينى و جهان معاصر، ج‏۲، تهران: مؤسسه چاپ و نشر عروج،۱۳۷۶
منبع : بنیاد اندیشه اسلامی
https://tabeshekosar.ir/vdcgrx9t4ak9u.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما