چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 4710
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خواستار شد؛

اجرای طرح روحانی خانواده در کشور

رییس ستاد اقامه نماز با تاکید بر این‌که دولت جدید کارهای دولت های قبلی در زمینه نماز را ادامه بدهد نسبت به مشخص نشدن سرای نماز برای هر نفر انتقاد کرد و گفت: همان‌گونه که پزشک خانواده داریم باید روحانی خانواده هم داشته باشیم، شهرداری و وزارت مسکن باید منطقه ای را برای مسجد در هر محله در نظر بگیرند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز پیش از ظهر امروز در نشست خبری اجلاس سراسری نماز گفت: بعضی عبادت ها باید همراه با هیاهو و سروصدا باشد که یکی از آنها نماز است که باید رفت روی بام و اذان گفت، حج هم همین‌طور است باید کاروان‌ها همدیگر را می‌بینند با صدای بلند لبیک بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر این‌که نماز از جمله عبادت‌هایی است که باید با تبلیغات باشد گفت: در زمان های مختلف هیاهوها مختلف است، اجلاس نماز ایجاد موجی است برای این که همه به نماز توجه کنند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری به این اجلاس پیام می‌دهند و رییس جمهورها به استان می‌آیند گفت: آمدن رییس جمهور در یک استان مسؤولین استان را فعال می کند و نهادهای مختلف در رابطه با وظایفشان نسبت به رسیدگی به مساجد و رسیدگی به روحانیان متذکر می‌شوند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که کسانی دعوت می شوند که نظریه پردازی کنند و از هنر و توانمندیشان در راه نماز خرج کنند اظهار داشت: نماز حزب و بودجه ای ندارد با همین اجلاس است که با توجه رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری، وزرا، نمایندگان، شعرا و هنرمندان به این اجلاس موجب رشد و گسترش فرهنگ نماز در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ساخت هفت هزار مسجد در راه‌ها، اقامه نماز ظهر عاشورا و ساخت مساجد در مناطق محروم را از نتایج عمده تلاش‌های کارکنان ستاد اقامه نماز دانست و گفت: این اجلاس بهانه ای است که به نماز که اولین دستور خدا ست رسیدگی شود.

این مفسر قرآن با تاکید بر این‌که هیچ چیزی جای نماز را نمی گیرد ابراز داشت: نماز نیاز به کارهای فرهنگی، هنری، بیانی و تدارکاتی دارد و این اجلاس بستر این حرف‌ها است.

وی با بیان این‌که در سطح اسلام هم ریزش داریم هم رویش گفت: افرادی داریم که نسبت به نماز کاهل می شوند و افرادی داریم که عاشق نماز می شوند و علت این ریزش‌ها خواسته های نفسانی است، برخی با خدا بخاطر مشکلاتشان قهر می کنند و فکر می کنند اگر قهر کنند خدا می ترسد و مشکلشان را حل می کند در حالیکه اسرار را نمیدانند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی مذهبی نبودن خانواده، تبلیغ سوء و تحلیل‌های غلط را عامل دوری از نماز عنوان کرد و تصریح کرد: دولت و ملت باید برای نماز خیز برجسته ای بردارند.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این‌که هزاران کتاب برای نماز نوشته شده است اظهار داشت: خیلی از مولفه ها قابل تغییر نیست و ثابت است و جای تحقیق خیلی کم می شود.

وی با تاکید بر این‌که دولت جدید کارهای دولت های قبلی را ادامه بدهد گفت: مسکن مهر مسجد ندارد و دولت جدید برای هر مجموعه ای که صد یا دویست خانواده زندگی می کنند مسجد بسازد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به این‌که برای هر نفر سرانه فضای سبز و سرانه ورزش معین شده است اما سرانه نماز را مشخص نکرده اند گفت: مسجد کم داریم، در هر کجای ایران هر نیازی داشته باشی با صد متر حرکت به آن میرسی اما برای نماز بعضی اوقات باید کیلومترها حرکت کرد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که همراه با گسترش مساکن در تهران مساجد گسترش پیدا نکردند تاکید کرد: همان‌گونه که پزشک خانواده داریم باید روحانی خانواده هم داشته باشیم، شهرداری و وزارت مسکن باید منطقه ای را برای مسجد در هر محله در نظر بگیرند./۹۵۹/پ۲۰۲/ص
/ پايان خبر /
https://tabeshekosar.ir/vdcd.f0o2yt05za26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما