يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 461
امام خمينى (ره) برخلاف رهبران سياسى قرن حاضر كه هر يك داراى استعدادى خاص در يكى از زمينه‏هاى اقتصادى، سياسى، علمى، فرهنگى، دينى يا حقوقى بودند، توانايى سازماندهى امور در همه حوزه‏ها را داشت.

پروفسور «ميخاييل لمشف‏» افزود: امام خمينى (ره) سياست را بخش لاينفك دين مى‏دانست و با اراده دينى و الهى عليه ستمگران بپاخاست.

وى گفت: امام راحل در تمامى سطوح حيات اجتماعى و سياسى جامعه، اسلام را به عنوان عامل تعيين كننده در تحولات انقلابى و حمايت كننده ارزشهاى انسانى مطرح كرد.

وى بااشاره به اينكه امام كوشش فراوانى داشت تا از مدلهاى بيگانه دورى گزيند، افزود: امام همواره بر پيوند گسست ناپذير انسان و خدا تاكيد مى‏ورزيد. او جوانان را به عنوان منبع انرژى عقل و احساسات به اسلام راستين پيوند داد و آنان را از انحراف نجات بخشيد.

«ميخاييل لمشف‏» گفت: از بعد بين‏المللى، انديشه امام سراسر جهان اسلام را در برگرفت و با امريكا و اسرائيل به عنوان معضلات گريبانگير جهان اسلام به مبارزه برخاست و ثابت كرد كه انقلاب اسلامى با انقلابهاى مادى روسيه و فرانسه متفاوت است.

وى تاكيد كرد: امام خمينى (ره) با پيروى از تعاليم و ارزشهاى جاودانه اسلامى، برابرى تمام انسانها را بدون وابستگى به موقعيت اجتماعى‏شان در نظر گرفت و صلح و برابرى و رفاه مردم را هدف خود ساخت.

منبع: روزنامه جمهورى اسلامى، ۱۸/۷/۱۸
https://tabeshekosar.ir/vdcebz8eijh8p.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما