يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 459
فتى دينى قزاقستان با تجليل از شخصيت والاى امام خمينى (ره) گفت: ايشان نه به ايران و دنياى اسلام، بلكه به كليه جهان تعلق داشت.
امام خمينى به همه جهانيان تعلق داشت
«ردبيك قاژى نيسان باى اولى‏» در گفت و گويى با خبرنگار خبرگزارى جمهورى اسلامى با اشاره به فقدان امام خمينى (ره) اظهار داشت: وقتى عالمى مى‏ميرد، در واقع جهانى مرده است.

وى افزود: من آثارى از امام خمينى (ره) رامطالعه و آن را بسيار بالا ارزيابى كرده‏ام. به همين دليل هم در كتاب خودم با نام «ان الدين عندالله اسلام‏»، بارها به فرمايشات ايشان استناد كرده‏ام.

مفتى قزاقستان، امام خمينى (ره) را يك چهره برجسته دينى و سياسى جهان دانست و گفت: دنيا به نيك از وى ياد كرده و خواهد كرد; زيرا او را نه تنها دنياى اسلام، بلكه تمام جهان مى‏شناسند. من نيز به عنوان يك انسان و روحانى دينى براى او ارزش و احترام فوق العاده قائلم.

وى يادآور شد: مؤمنان مانند قطعات يك ساختمان هستند كه همديگر را نگه مى‏دارند و امام خمينى يك چهره برجسته سياسى مذهبى تاريخ بود كه براى وحدت مسلمانان بسيار كوشيد.

مفتى قزاقستان يادآور شد، دنيا امام خمينى (ره) را مى‏شناسند و پيام وى به گورباچف كه فرمود كمونيست را بايد در موزه ديد، همچنان در گوشها طنين انداز است. او مبارزه با دين را شكست‏خورده دانست و اكنون نظاره‏گر عمق پيام او هستيم.

منبع: روزنامه جمهورى اسلامى،۷/۷/۷۸
منبع : بنیاد اندیشه اسلامی
https://tabeshekosar.ir/vdcbu9baprhbs.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما