يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 456
يك شخصيت عراقى: نام امام خمينى با بيدارى اسلامى درهم آميخته است‏
دبيركل اتحاديه اسلامى تركمنهاى عراق از نقش امام خمينى (ره) در بيدارى مسلمانان جهان ستايش كرد.
عباس البياتى درمصاحبه با خبرگزارى جمهورى اسلامى گفت: نام بنيانگذار جمهورى اسلامى با بيدارى اسلامى درهم آميخته، به طورى كه نام هر يك از آنها مكمل ديگرى شده است.

وى با اشاره به خواست جوامع اسلامى براى پيشرفت و تحول گفت: بعضى از اين جوامع در اين زمينه از روشهاى غربى الگو گرفتند كه با ارزشهاى اسلامى مغايرت داشت، اما امام خمينى الگويى را بوجود آورد كه توانست ارزشهاى اسلامى را با دستاوردهاى عصر كنونى سازگار سازد.

البياتى با اشاره به اينكه على رغم گذشت دو دهه از انقلاب اسلامى، هنوز ابعاد مختلف زندگى امام خمينى ناشناخته باقى مانده است، گفت: زندگى امام خمينى كتابى است كه صفحات كمى از آن ورق خورده است.

وى تاكيد كرد: اين كتاب براى فراگيرى اصول انقلاب و ارزشهاى والاى انسانى بايد همواره در اختيار مردم جهان و نسلهاى آينده باشد.

وى با اشاره به حمايت همه جانبه امام خمينى از مستضعفان جهان، بويژه آرمان فلسطين گفت: امام راحل چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامى، همواره از آرمان فلسطين حمايت مى‏كرد.

وى تاكيد كرد: آرمان فلسطين از اصول ثابت انقلاب اسلامى است و مردم فلسطين نيز جمهورى اسلامى ايران را پشتيبانى قوى براى خود مى‏دانند.

البياتى تاكيد كرد: مردم فلسطين به دليل حمايت جمهورى اسلامى ايران، همچنان به مبارزه خود عليه صهيونيستهاى اشغالگر ادامه مى‏دهند و فرزندان امام خمينى در جنوب لبنان همچنان صهيونيستها و مزدوران آنان را تعقيب مى‏كنند و اين منطقه را به جهنمى براى آنان تبديل كرده‏اند.

منبع: روزنامه جمهورى اسلامى، ۱۰/۷/۷۸
منبع : بنیاد اندیشه اسلامی
https://tabeshekosar.ir/vdcicqa52t1aw.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما