يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : 454
امام خمينى از نگاه انديشمندان خارجى (1)

امام خمينى از نگاه رئيس جوامع اسلامى اسپانيا

امام خمينى از نگاه رئيس جوامع اسلامى اسپانيا
امام خمينى از نگاه انديشمندان خارجى (1)
رئيس جوامع اسلامى اسپانيا
امام خمينى سبب حيات دوباره اسلام شد رئيس فدارسيون جوامع اسلامى اسپانيا با ستايش از شخصيت امام خمينى، از ايشان به عنوان عامل حيات دوباره اسلام در قرن حاضر ياد كرد.

دكتر «فرانسيسكو اسكودرو بداته‏»، رئيس فدراسيون جوامع اسلامى اسپانيا، در گفت و گو با ايرنا در مادريد گفت: چهره حيات بخش امام خمينى در جهان اسلام امرى غير قابل اغماض مى‏باشد و ايشان يكى از بزرگترين شخصيتهاى قرن حاضر محسوب مى‏شوند.

وى افزود: انقلاب اسلامى ايران به رهبرى امام خمينى سبب بروز تحولات و دگرگونيهاى عظيم در جهان اسلام شد و وى چهره جديدى از اسلام را ارائه كرد.

دكتر «بداته‏» يادآور شد: انقلاب ايران درس مبارزه عليه بى عدالتى و مقابله با حكومتهاى ديكتاتورى و غير انسانى را آموخت.

رئيس فدراسيون جوامع اسلامى اسپانيا با اشاره به اينكه امام خمينى با اتكاى به سلاح ايمان به خداوند يكتا در مبارزه با رژيم پرقدرت شاه در ايران، انقلاب اسلامى را به پيروزى رساند، گفت: زندگى ايشان الگوى مناسبى براى همه مسلمانان است.

دكتر «بداته‏» مى‏افزايد: دشمنان اسلام و مسلمانان با استفاده از رسانه‏هاى ارتباطى و تبليغاتى بر پيكر مسلمانان ضربه مى‏زنند و با انتشار اخبار نادرست و كذب و با بهره‏گيرى از حربه‏هاى نظامى و اقتصادى، كشورهاى اسلامى و مسلمانان را مورد حمله قرار مى‏دهند.

وى گفت: جهان اسلام در كنار سلاح ايمان، نيازمند سرمايه‏گذارى براى ايجاد يك تشكل خبرى و تبليغاتى متحد است.

رئيس فدارسيون جوامع اسلامى اسپانيا فقدان اتحاد و همبستگى ميان كشورهاى اسلامى و مسلمانان را عمده‏ترين عامل جدايى دانست و افزود: دنياى اسلام به اتحاد سياسى و اقتصادى نيز نيازمند مى‏باشد.

دكتر «فرانسيسكو اسكودرو بداته‏» در ميان مسلمانان اسپانيا به نام «عبدالسلام منصور» شناخته مى‏شود.

در حال حاضر بين ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار مسلمان در اسپانيا زندگى مى‏كنند و ۳۰۰ مسجد و يكصد مجمع اسلامى ثبت‏شده در وزارت دادگسترى در اين كشور وجود دارد.
منبع: روزنامه جمهورى اسلامى ، ۵/۷/۷۸
منبع : بنیاد اندیشه اسلامی
https://tabeshekosar.ir/vdcgrt9t4ak9n.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما