شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 4513
اینجانب به همه مردم عزیز مصر از هر دین و کیش و آئینی که هستند توصیه میکنم برای حل این مشکلات با تمسک به کلام خداوند متعال در قرآن مجید بزرگان از احزاب و گروهها دور هم جمع شوند و با مذاکرات مشکلات را حل نمایند تا از خونریزی و مسلمان کشی جلوگیری شود، خداوند متعال به همه کسانی که در راه حل این فتنه تلاش می کنند توفیق عنایت فرماید.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی حوادث غمبار مصر، «حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی» از مراجع عظام تقلید بیانیه ای صادر کردند.

ایشان در این بیانیه، با اشاره به سابقه تمدنی کهن مصر، تمامی مردم و گروه های مصر ـ از ادیان و مذاهب مختلف ـ به مذاکره و گفتگو فراخوانده شده اند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

و ان طائفتان من المومنین اقتتلوا فاصلحوا بینهما (سورة الحجرات)

مردم مسلمان و آگاه کشور بزرگ مصر با تمدن کهن!

سلام علیکم؛

همانطور که همه می دانید مسائل و وقایع بسیار حساسی در کشور عزیز شما ـ که پاره ای از اسلام عزیز می باشد ـ در حال وقوع است و دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین در حال آتش افروزی و فتنه انگیزی هستند تا بین شما ملت سلحشور مصر تفرقه ایجاد کنند تا بتوانند از این طریق راه نفوذ و دخالتشان را در کشور شما هموار و به نیات استکباری و صهیونیستی خود برسند.

لذا اینجانب به همه مردم عزیز مصر از هر دین و کیش و آئینی که هستند توصیه میکنم برای حل این مشکلات با تمسک به کلام خداوند متعال در قرآن مجید بزرگان از احزاب و گروهها دور هم جمع شوند و با مذاکرات مشکلات را حل نمایند تا از خونریزی و مسلمان کشی جلوگیری شود، خداوند متعال به همه کسانی که در راه حل این فتنه تلاش می کنند توفیق عنایت فرماید.

والسلام علی من اتبع الهدی

سید محمد علی علوی حسینی

۲۵/۵/۱۳۹۲
https://tabeshekosar.ir/vdce.z8ebjh8nx9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما