پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب : 437
ديدار رئيس محترم ديوان عالی کشور با حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی (مدظله العالی)
ديدار رئيس محترم ديوان عالی کشور با حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی (مدظله العالی)
در ابتدای اين ديدار که در تاريخ ۹۰/۶/۳۰ در دفتر معظم له در قم صورت گرفت، آيت الله محسنی گرکانی رئيس ديوان عالی کشور ضمن اشاره به سوابق مديريت قضايی حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی (مدظله العالی) در دهه اول انقلاب، بيان کرد: حضرتعالی در موضوع سيستم قضا خدمات بسيار مهمی را در کشور در دهه اول انقلاب ارائه نموديد که کار دستگاه قضايی در ادامه همان کارهای اوليه است.
رئيس ديوان عالی کشور در ادامه بيان کرد: مشکلی که در وضعيت فعلی پيش روی ماست، کمبود قاضی عالم و عادل است که اميدواريم با رهنمودهای حضرتعالی و ديگر مراجع عظام، افراد واجد شرايطی که در حوزه‌های علميه حضور دارند به اين امر اهتمام کنند.
آنگاه حضرت آيت الله العظمی موسوی اردبيلی (مدظله العالی) با تأکيد بر ضرورت جذب افراد عالم و عادل در دستگاه قضايی فرمودند: اين کار، کار بسيار خوب و ارزشمندی است که قبل از همه خود شما بايد به اين امر اهتمام کنيد به اين معنی که سراغ افراد واجد شرايط برويد و به صورت فردی از آنها دعوت کنيد و اين همان روشی است که ما در اول انقلاب به کار می گرفتيم و به سراغ افراد ذی صلاح می رفتيم و از آنها به صورت شخصی دعوت می کرديم و همين نيز موجب خدمات ارزشمندی در آن برهه شد و مورد توجه مرحوم امام هم قرار گرفت.
معظم له با گلايه از عدم توجه به احکام قضايی که پس از طی مراحل قانونی صورت گرفته است فرمودند: آنچه مهم است اين است که بعد از آنکه احکام بر طبق موازين شرعی و قانونی صادر شد نبايد مورد بی توجهی مسئولان قرار گيرد که متأسفانه ما می بينيم اين کار آشکارا صورت می پذيرد و اين، کار مناسبی نيست.
در ادامه اين ملاقات که تنی چند از معاونان و قضات عالی کشور حضور داشتند مواردی از مسائل مبتلا به قضايی مطرح شد که معظم له ديدگاه‌های خود را در خصوص آن ها بيان فرمودند.
https://tabeshekosar.ir/vdchtqnkd23nx.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما