يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۵۶
کد مطلب : 4362
به گزارش تابش کوثر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت آية الله العظمي صافي متن پیام معظم له به مناسبت افتتاح پژوهشگاه قرآن و حديث به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين و صلي الله علي اشرف الوري محمد و آله الطاهرين سيما بقية الله في الارضين.
قال الله تبارك و تعالي:«... إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» ،
و قال الله تبارك و تعالي:« لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» .
با عرض سلام و ادب و احترام به حضرات اساتيد بزرگوار، فضلاي محترم و عزيزان حاضر در اين جلسه نوراني و با شكوه، افتتاح مركزي مقدس و با عظمت براي فهم و درك حقايق و دقايق معارف قرآن كريم و احاديث اهل البيت عليهم السلام كه به نام پژوهشگاه قرآن و حديث نام گذاري شده است را به مؤسسة عالي علمي فرهنگي دار الحديث تبريك و تهنيت مي‌گويم اين مؤسسه محترم كه افتخار دارد وصيت جاويدان پيامبر اكرم حضرت ختمي مرتبت صلي الله عليه و آله در باره ثقلين را در جامعه عينيت بخشد و به آن عمل نمايد بايد برخود ببالد و براين توفيق بزرگ شاكر باشد.

دين مقدس اسلام از آغازين زمان طلوع و نورافشاني آفتاب هدايت و دعوت تا امروز و تا عصر ظهور و الي يوم القيامه بر دو ركن محكم و عظيم استوار بوده و هست كه مرور زمان و ليل و نهار و اعصار و ادوار آن را كهنه نمي‌سازد و همواره مانند روز نخست، نو و جديد مانده و خواهد ماند. و همچون كل منظومه‌ها و كهكشان‌ها و ثوابت عِلوي و سِفلي ثابت و برقرار است. اين دو ركن خلل ناپذير نخست قرآن مجيد، وحي اصل و اصيل الهي و كتاب باقي و معجزه خالده‌اي است كه برهان حقّانيت همه دعوت‌هاي آسماني و خاتميت دين اسلام است.
و دوم، در كنار و همراه آن سنّت و حديث و علوم مأثوره از حضرت رسول اعظم صلي الله عليه و آله و اوصياء اهل بيت آن حضرت عليهم السلام است كه عِدل قرآن كريم مي‌باشند.
اين دو ركن، روح اسلام و هويت اسلام و دعوت اين دين حنيف و تمام حقايق و بيان كلّ آنچه از باطن جهان و غيب اين عالم قابل بيان است، مي‌باشد و در معرض تفهيم و درك انسان‌ها و فرشتگان قرار دارد.
بالاتر و برتر از معارفي كه از اين دو مركز همواره در تراوش و فيض‌بخشي مي‌باشد، معارفي نيست. قرآن و سنّت و حديث، همه حقايق است و همه‌ي حقايق در قرآن و حديث است. افكار و همه كاوش‌ها و ژرف‌نگري‌ها بايد در اين دو منطقه كه وسعتش از وسعت فضاي صد هزار ميليارد سال نوري بيشتر و بيشتر است به كار افتد. قرآن و حديث، قرآن و تفسير اهل بيت عليهم السّلام و علوم مأثور و احاديث شريفه، آثار نبويّه، معارف نهج البلاغه، صحيفة سجّاديه، صحيفه ثانيه و ثالثه و رابعه و خامسه، كتب شريف اربعه، گنجينه‌هاي ادعيه، موسوعه بحارالانوار، كتاب مكارم الاخلاق و ده‌ها و صدها اصل و كتاب، همه ذخائر گرانبهايي هستند كه از جهت سنگيني معنوي از آسمان و زمين سنگين‌ترند. تمامي اينها در اختيار بشر است و متأسفانه بيشتر و بلكه همه، جز افراد معدود، قدر و بهاي اين سرمايه و نعمت الهي را نمي‌دانند.
عالم از بهره‌مندي از اين آثار و اين احاديث حكمت و موعظه و درس‌هاي بي‌شمار، سير و ترقي دارد و به سوي كمال و رشد، حركت مي‌نمايد.
آري! اگر بگوئيم دليلي ظاهرتر بر عالم غيب از قرآن و از سنّت و حديث نيست، مبالغه نكرده‌ايم.
تراوش اين علوم از بيت نبوي صلي الله عليه و آله از آيات عظيمه‌ي نادره و دلايل شافيه‌ي كافيه بر وجود خداوند متعال است.
متأسفانه ما در زماني واقع شده‌ايم كه برخي از اشخاص كه به اصطلاح دانش‌پژوه و اهل تحقيق و تعمّق شمرده مي‌شوند، از اين يگانه درياي علم و معرفت غافل مانده و چنان كه سزاوار است، قدر اين نعمت را نمي‌دانند و چه بسا كه به مكتب‌هايي نظر دوخته باشيم كه جز ظلمات و تاريكي و سرگرداني كسي را به جايي رهنما نيستند و سراب را به جاي آب نشان مي‌دهند. حقّاً حقّ اين علوم، ناشناخته مانده و ادا نمي‌شود.
افتتاح پژوهشگاه قرآن و حديث از اين جهت ارزشمند است كه ان شاءالله تعالي آغاز حركتي است شايان براي آشنائي بيشتر با علوم و معارف اهل بيت عليهم السلام، و امروز حوزه‌هاي علميه و مراكز ديني و فرهنگي عهده دار مسئوليت بزرگي مي‌باشند كه بايد همه و همه با حركت جهادي و يك نهضت بزرگ فرهنگي تشنگان معنويت و حقيقت را از چشمه جوشان قرآن و حديث سيراب نموده و با استفاده از وسايل ارتباطي جديد قله‌هاي بزرگ علمي را فتح نموده و پرچم اسلام عزيز را در سراسر جهان به اهتزاز درآورند اينجانب از خداوند متعال مسئلت دارم كه خدمات و تلاش همه خدمتگزاران به قرآن و حديث را به لطف و كرمش قبول فرموده و مقبول نظر حضرت صاحب الزمان مولانا المهدي ارواح العالمين له الفداء قرار دهد.
توفيقات بيشتر بزرگواران را در پيشبرد اهداف مقدسي كه دارند آرزومندم والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
۲۷رمضان المبارك۱۴۳۴
لطف الله صافي
https://tabeshekosar.ir/vdcg.39trak9wxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما