جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 436
اولین رسالت رسانه ها، رعایت صداقت و اخلاق مداری است و می بایست از انعکاس مطالب غیر واقعی خودداری کنند.
آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی :مذهب، خط قرمز امام خمینی در برخورد با رسانه ها بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، ‌امروز دوم مهر ماه، در دیدار مدیر مسئول، سردبیر و اعضای شورای سردبیری روزنامه مغرب که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، اظهار داشتند: مذهب، خط قرمز امام خمینی (ره) در برخورد با مطبوعات بود؛ بنده به یاد ندارم که در دوران ریاستم در دیوان عالی کشور یک بار با روزنامه ای برخورد شده باشد.

این مرجع تقلید در پاسخ به تقاضای اعضای شورای سردبیری روزنامه مغرب مبنی بر بیان رهنمود، گفتند: رهنمودها را اسلام بیان کرده است؛ یکی از آن ها این است که رسانه ها واقعیت ها را منعکس کنند و در انعکاس آن دچار تردید نشوند.

تاکید بر رعایت صداقت


معظم له با تاکید بر این‌ که خداوند دروغ را بالاترین گناه دانسته است،‌ بیان داشتند: اولین رسالت رسانه ها، رعایت صداقت و اخلاق مداری است و می بایست از انعکاس مطالب غیر واقعی خودداری کنند.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در بیان خاطراتی از امام خمینی(ره)، گفتند: همه زندگی امام راحل از زمانی که ایشان را شناختیم، تا زمانی که رحلت فرمودند، برای ما خاطره بود؛ چراکه ایشان شخصیتی بی بدیل بودند.

ایشان ادامه دادند: اواخر عمر شریف امام (ره) خدمت ایشان رسیده و گفتم : «آیا بهتر نیست کمی راه‌را باز کنید؟ مثلا برای احمد آقا؟» که ایشان پاسخ دادند: «نه، نمی‌شود». اما بعداز مدتی مرا صدا زده و گفتند: «من نگران زندگی احمد هستم»، اما نگفتند از چه نگرانی دارم.

در ابتدای این دیدار ، محمد مهدی امامی ناصری، مدیر مسئول روزنامه مغرب، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این روزنامه را ارائه کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdcgr39t4ak9w.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما