سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 42973
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش از تحصیل قریب به 140 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های اول و دوم متوسطه در 670 مدرسه استعدادهای درخشان کشور خبر داد.
تحصیل قریب 140 هزار دانش‌آموز در مدارس استعداد‌های درخشان کشور
به گزارش تابش کوثر، حسین شجاعی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان در نشست با مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان خراسان جنوبی اظهار داشت: درحال حاضر ۱.۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و ۲.۳ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس استعدادهای درخشان کشور مشغول تحصیل هستند.

شجاعی با بیان اینکه شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان، توانمند سازی آنان در جامعه از مهم‌ترین اهداف مدارس سمپاد است، تصریح کرد: در کنار این اهداف کلی، ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر و رشد و شکوفایی این استعدادها از مهم‌ترین رسالت مدارس استعدادهای درخشان به شمار می‌رود.

وی به توسعه ۴ برنامه محوری با ۳۱ فعالیت در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: «شناسایی دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف با روش‌های چندگانه»، «تربیت متعادل این دانش‌آموزان درساحت‌های ۶گانه»، «کیفیت بخشی به آموزش و پرورش به منظور هدایت و ارتقای کارآمدی آنان» و «ترویج دانش تخصصی در میان پژوهشگران، مدیران، دبیران و ارتقای فرهنگ عمومی» از شاخص‌های این چهار محور به شمار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت در زمان متوقف نمی‌شود، اضافه کرد: معلمان ما باید با اصول شناسایی و هدایت که جزو وظایف مهم آنان است به خوبی آشنا باشند.

منبع:فارس
ی/۶۰۰
https://tabeshekosar.ir/vdcexo8e.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما