پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 4259
دعوت آیت‌الله العظمی سبحانی برای حضور در راهپیمایی روز قدس

مسلمانان درباره قدس معامله نکنند

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه ملت‌های اسلامی درباره قدس با کسی معامله نمی‌کنند، از مسلمانان جهان دعوت کرد تا با متانت و عقلانیت کامل در راهپیمایی سراسری روز قدس شرکت کرده و این روز را بار دیگر احیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، امروز در درس تفسیر قرآن کریم خود که در مسجد مدرسه مبارکه حجتبه برگزار شد از مسلمانان سراسر جهان به ویژه ملت سرافراز کشورمان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه دولت‌های عربی در مسأله قدس اشتباه کردند و این سبب شد که بیش از شصت سال قدس شریف در اختیار صهیونیست‌ها باشد، گفت: دولت‌های عربی چون روح دینی ندارند و غالبا وابسته به غرب هستند، مسأله قدس را مسأله عربی کرده و گفته‌اند که متولی‌ قدس سازمان فتح است، لذا در این مسأله شکست خورده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امام‌ راحل انگشت روی این مشکل گذاشت و گفت که قدس باید مسأله اسلامی باشد نه عربی، خاطرنشان کرد: جمعیت عرب ۲۰۰ میلیون نفر است و در میان این جمعیت نیز یهودی و مسیحی و دیگران زندگی می‌کنند، اما اگر مسأله قدس اسلامی شود یک میلیارد مسلمان متولی قدس هستند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی‌(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را با توجه به مسأله پیش‌گفته روز قدس اعلام کردند، از مسلمانان جهان خواست که قدس شریف را فراموش نکنند و با حضور پرشور در راهپیمایی بگویند که قدس قبله اول ما است، درباره آن معامله نمی‌کنیم چراکه مسأله دنیوی نیست، بلکه مسأله دینی و مذهبی است.

حضرت آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: روزگاری انبیا و اولیای الهی و پیامبر اکرم‌(ص) بر این قبله نماز خوانده‌اند و این برای مسلمانان جنبه حیاتی دارد، از این‌رو راهپیمایی روز جمعه احیای یک مسأله کلی است که قدس از آن عربیت نیست و برای اسلامیت است؛ مسلمانان جهان فردا با متانت و عقلانیت کامل این روز را بار دیگر احیا کنند
https://tabeshekosar.ir/vdcb.sbaurhb59iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما