شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 394
آیت الله مصباح یزدی- رشته محبت میان خود با خدا و اهل بیت (ع) را تقویت کنیم
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: سعی کنیم که روز به روز در زندگی خود ، رشته محبتمان به خدا و اهل بیت (ع) را تقویت نماییم و هر روز یک گام به محبت اهل‌بیت(ع) نزدیکتر شویم.
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی ، شب گذشته طی سخنانی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه رشد با بیان این که محبت اهل بیت(ع) کیمیای بی نظیر است، اظهار داشت: ما باید سعی کنیم از برکات ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت معصومه (س) که توفیق مجاورت ایشان را داریم نهایت بهره را ببریم و رشته محبت میان خود و اهل بیت (ع) را روز به روز قوی تر کنیم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: سعی کنیم که توجه و توسلمان به این بزرگواران بیشتر شده و به ویژه در قم بیشتر به حرم برویم و اگر هم بنابر دلایلی نمی توانیم لااقل از منزل رو به حرم حضرت معصومه (س) یک سلام بدهیم.

عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این که یکی از عوامل افزایش محبت ما به اهل بیت (ع) خدمت به دوستان و محبان آن هاست، گفت: اگر ما به کسانی که بیشتر به دستگاه ائمه اطهار(ع) خدمت کرده اند، خدمت کرده و به آن ها محبت کنیم، در واقع محبتمان به اهل بیت (ع) بیشتر می شود چرا که این ها مرتبط و منتسب به اهل بیت (ع) هستند.

ایشان اضافه کرد: البته آن چه مهم است این که باید ریشه محبت که همان معرفت است را تقویت کنیم.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: من واقعا گاهی غبطه می خورم به حال روستاییانی که شاید سوادی هم نداشته باشند اما وقتی نگاهشان به حرم امام رضا (ع) می افتد شوق و ذوق و حال خوشی به آنان دست می دهد که این خیلی ارزش دارد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: غالب ما که به اهل بیت (ع) محبت داریم به خاطر آن است که فضایلی از آن ها شنیده ایم و انتظار داریم که کمابیش از فضایل و کرامات آن ها نصیب ما هم بشود و حاجتمان روا گردد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: بنابر این گاهی علت محبت ، رواشدن حاجت است اما آن روستایی گویا یک خلوص بیشتری دارد در ابراز محبت به اهل بیت (ع)که حالت او برای انسان غبطه انگیز می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما اگر به راستی بدانیم که اهل بیت (ع) چه کسانی هستند و دارای چه کمالاتی می باشند، قطعا بر ارادت و محبتمان به آن ها افزوده می شود.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید شناخت و معرفت خود را نسبت به اهل بیت (ع) بیشتر کنیم و در کنار آن برنامه های عملی در این راستا داشته باشیم به عنوان مثال سعی کنیم مرتب به حرم اهل بیت (ع) همچون حضرت معصومه (س) مشرف شویم.

آیت الله مصباح یزدی ابراز داشت: یک نفر از مرحوم آیت الله العظمی بهجت پرسیده بود که گاهی ما در رفتن به حرم حضرت معصومه (س) حال مساعدی نداریم که ایشان گفته بودند به این امید به حرم بروید که بعد از تشرف حال خوبی به شما دست دهد.

ایشان ادامه داد: ما حقیقتا به این خاندان اهل بیت (ع) احتیاج داریم و باید بکوشیم محبت و معرفت خود را به آن ها رشد دهیم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به این که محبت، اسرار عجیبی با خود به همراه دارد، گفت: کسانی هستند که با یک مشقتی یک قطعه لباس را از مقام معظم رهبری هدیه گرفته اند و با چه علاقه ای آن را در جای مخصوصی در منزل خود نگاه می دارند که این ها همه نشان از محبت و ارادت است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: کسانی که معرفت بالایی دارند می دانند که هیچ چیزی جدای از خدای متعال، دوست داشتنی نیست و ما اگر ائمه اطهار (ع) را دوست داریم به خاطر آن است که بندگان شایسته خدا هستند.

ایشان با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه (س) بیان داشت: ارزش این وجود مقدس بی شک فراتر از فهم ماست ؛ نام ایشان گاهی مرده را زنده کرده و بسیاری از مشکلات را حل می کند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که حضرت معصومه (س) هیچ سلام و عرض ارادتی را بی پاسخ نمی گذارد، اظهار داشت: بی شک فاصله مقام پیامبر (ص) با حضرت معصومه(س) قابل تصور نیست و بعد ما باید ببینیم که فاصله جایگاه خدا و پیامبر (ص) چقدر است که این هم برای ما قابل فهم نیست، این در حالی است که اگر هزاران استاد بخواهند همه عمر خود را صرف کنند که جایگاه پیامبر (ص) را درک کنند، هرگز نخواهند توانست.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: همه ارزش پیامبر اکرم (ص) به بندگی و رسالت از ناحیه خداوند است و اگر همه این فضایل به خاطر بنده بودن است واقعا باید دید که خداوند چه مقامی دارد و چقدر دوست داشتنی است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: با این وجود ما باید بیش و پیش از هر چیزی در برابر خدا محبت داشته باشیم و خضوع و خاکساری در برابر مقام ربوبی کنیم.

ایشان بیان داشت: درس ها و برنامه های ما باید طوری باشد که هر روز یک قدم ما را به محبت خدا و اهل بیت (ع) نزدیک تر کند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به لزوم اخلاص در تحصیل گفت: کلید همه این فضایل از محبت به اهل بیت (ع) و حضرت معصومه (س) ناشی می شود.
https://tabeshekosar.ir/vdcjfxetzuqeh.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما