يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 3898
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار با حجت الاسلام و المسلمین روحاني

مملكت بايد براساس عقلانيت اداره شود.

مملكت بايد براساس عقلانيت اداره شود.
به گزارش رسانه الکترونیکی تابش کوثر صبح امروز پنج‌شنبه ۱۳/۴/۱۳۹۲ حجة‌الاسلام و المسلمين دكتر روحاني رئيس جمهور منتخب با حضور در بيت حضرت آيت الله العظمي صافي با معظم له ديدار و گفتگو كرد.
در اين ديدار حضرت آيت الله العظمي صافي با اشاره به انتخاب جناب دكتر روحاني به رياست جمهوري اسلامي فرمودند: من اين انتخاب را به فال نيك گرفته و از اين جهت كه مردم ايران خوشحال شدند و اميدوار شدند، خشنود و مسرور هستم و اميدوارم كه اين خوشحالي با درايت و مديريت شما پايدار باشد و ادامه داشته باشد.
ايشان مشكلات و تنگنا‌هائي كه در كشور ايجاد شده است را ذكر فرمودند و ادامه دادند: متأسفانه در اين چند سال مشكلاتي براي كشور و مردم پيش آمده كه موجب ناراحتي و نگراني مردم بوده است، به هر حال ما مي‌توانيم با اجراي كامل دستورات اسلام و مقاصد بلند اسلامي مشكلات را برطرف نمائيم و همچنان در دنيا عزيز و سرافراز باشيم. آنچه براي ما اصل و هدف است؛ اين است كه مقاصد بلند اسلام در كشور پياده شود.

معظم له افزودند: اصل انقلاب براي اجراي دستورات شرع مقدس و قرآن بود و مردم هم در اين راه از جان و مال خود گذشتند و امروز هم بايد بر اساس قرآن و تعاليم اهل بيت عليهم‌السلام كشور اداره شود. آنچه امروز بيش از همه چيز براي ما اهميت دارد، عقلانيت مي‌باشد و مملكت بايد بر اساس عقلانيت اداره شود. اگر ما كمبود و مشكلاتي داريم همه به خاطر اين است كه از اسلام دور بوده و عقلانيت را كنار گذاشتيم و هواهاي شخصي بر عقل و درايت مقدم شده است. مشكل گراني و وضعيت نابسامان اقتصادي از اموري است كه مردم به خصوص محرومين از آن رنج مي‌برند.
مرجع تقليد بزرگ شيعيان جهان با اشاره به ضرورت انتخاب نيروهاي كاردان و شايسته در رأس امور بيان داشتند: انشاءالله‌تعالى بتوانيد با انتخاب همكاران صالح و صادق و متعهد، گرفتاري‌ها را برطرف كنيد و دل‌هاي مردم را شاد كنيد و امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف را از خود مسرور نمائيد.
ايشان در ارتباط با مسائل خارجي و جهان اسلام تأكيد فرمودند: با ارتباط صحيح توأم با عزّت با كشورها، مي‌توانيد مشكلات مسلمانان بخصوص شيعيان را برطرف نمائيد، الآن متأسفانه شيعيان در دنيا مظلوم واقع شده‌اند و هر روز شاهد قتل عام آنان در اطراف و اكناف هستيم. من اميدوارم شما با درايت خاص خود توفيق داشته باشيد كه جهان اسلام دوباره برادري و اخوت خود را ببيند و اين نابساماني‌ها برطرف گردد.
معظم له ادامه دادند: البته مطالب بسيار زياد است كه نمي‌شود همه‌ي آنها را بيان كرد ولي اجمالاً عرض مي‌كنم كه شما با سوابق خوبي كه در مأموريت‌ها و مسئوليت‌هاي گذشته داشته‌ايد و تجربه‌هاي مفيد را كسب نموده‌ايد بتوانيد در راه عزت اسلام و جمهوري اسلامي و سربلندي كشور موفق باشيد و ما هم هميشه دعاگوي شما خواهيم بود و نصرت الهي را براي شما از خداوند متعال مسئلت دارم و اميدوارم عنايات صاحب اصلي مملكت هميشه با شما و ملت شريف ايران باشد و همه در نظر مبارك آن حضرت رو سفيد باشيم، شما هرچه بر اصول اسلامي پايبند باشيد و عقب‌نشيني نكنيد در سياست خارجي هم موفق خواهيد بود.
حجة‌الاسلام و المسلمين دكتر روحاني نيز در اين ديدار ضمن تشكر از بذل عنايت و توجه مرجع عاليقدر، گزارشي از اوضاع كنوني مملكت و جهان اسلام را خدمت مرجع بزرگ جهان اسلام ارائه نمود و از آن مرجع عاليقدر و حوزه‌ي علميه قم درخواست نمود كه در همه‌ي برنامه‌ها به دولت منتخب كمك نموده و رهنمودهاي لازم را ارائه نمايند.
https://tabeshekosar.ir/vdcj.hetfuqeoosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما