يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 3863
تابش کوثر -روز پنجشنبه ۶/۴/۱۳۹۲ جناب آقاي نيّري دبير كل محترم مجمع خيرين سلامت كشور و برخي از مديران اين نهاد با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف ديدار كردند.
در ابتداي اين ديدار، دبير كل مجمع خيرين سلامت كشور گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين مجمع ارائه داد.
حضرت آيت الله العظمي صافي در اين ديدار با اشاره به اهميت فراوان خدمت به بندگان خدا از نظر آيات و روايات فرمودند: آيات شريفه قرآن مجيد و سيره اهل بيت عليهم السلام همه بر خدمت به بندگان خداوند متعال توصيه مي‌كنند و مؤيد و مشوق كساني هستند كه در اين راه خدمت مي‌نمايند.
ايشان با اشاره به گرفتاري‌هاي معيشتي مردم در اطراف و اكناف كشور و دردآور بودن اين مشكلات بيان داشتند: اگر چه زحمات و خدماتي در رابطه با معيشت مردم توسط اين نهاد محترم و امثال آن در حال انجام است ولي انسان وقتي برخي از سختي‌هاي مردم در معيشت و اقتصاد را از گوشه و كنار كشور مي‌شنود گريه‌اش مي‌گيرد. اصلاً نبايد اين وضعيت در جامعه اسلامي وجود داشته باشد.

معظم له با بيان اين‌كه جامعه مسلمانان، بايد جامعه‌اي نمونه در خدمت‌رساني به مردم باشد اضافه كردند: وضعيت معيشتي كه الان در جامعه است، مناسب شأن جامعه مسلمان و مسلماني نيست. بايد وضعيت را طوري پيش برد كه همه مسلمانان حتي در دورافتاده‌ترين جاها در رفاه باشند.
حضرت آيت الله العظمي صافي با اشاره به اين‌كه جامعه اسلامي بايد داراي حيات طيبه باشد فرمودند: هر چه در يك جامعه، خدمت‌رساني به فقرا و ضعفا بيشتر باشد آن جامعه زنده‌تر و داراي حيات بيشتر است و اگر اين مسأله از يك جامعه رخت بربندد و يا كمرنگ باشد، آن جامعه را به جامعه‌اي مرده تبديل خواهد كرد.
ايشان در ادامه اين ديدار با بيان برخي از مشكلات سلامت كشور از جمله كمبود دارو و گراني آن خطاب به حاضرين جلسه فرمودند: در تمام رشته‌ها به خصوص بحث سلامت مردم بايد تلاش بسياري كرد تا مبادا كسي در اين وادي دچار مشكل باشد كه حتي نتواند دارو براي بيماري خود تهيه كند. وضع فعلي سلامت مردم مناسب با شأن جامعه اسلامي و جمهوري اسلامي نمي‌باشد.
اين مرجع عاليقدر با اشاره به اين‌كه تمام شيعيان، عيال امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف هستند اضافه كردند: اين مسأله‌اي كه بارها گفته‌ام شيعيان، عيال حضرت ولي‌ّعصر عجل الله تعالي فرجه الشريف هستند مبالغه نيست. واقعاً اگر كسي از شيعيان آن حضرت در سختي و ناراحتي باشد، اول كسي كه ناراحت و غمگين مي‌شوند خود آن حضرت عليه السلام هستند و اگر كسي در راه خدمت به مردم قدم بردارد، اول كسي كه مسرور مي‌شوند باز هم خود آن حضرت‌اند. شما سعي كنيد رضايت آن حضرت را جلب و آن امام عزيز را مسرور و خشنود نماييد.
معظم له با تشكر مجدد از اعضاي محترم مجمع خيرين سلامت كشور، بيان داشتند: انشاء الله هر چه جلوتر برويد موفقيت‌هايي بزرگتر و بيشتري براي شما فراهم شود و اميدوارم كه به كار و خدمتي كه داريد هميشه افتخار كنيد و بدانيد كه اگر اين خدمت‌رساني‌ها نباشد، حيات و زندگي انسان بي‌فايده است.
ايشان در خاتمه فرمودند: دست تمام كساني كه در راه سلامت جامعه قدم بر مي‌دارند و براي خداوند متعال چنين وظيفه بزرگي را قبول كرده‌اند مي‌بوسم و براي آنها دعا مي‌كنم.

دیدار

Print Version
ارسال به دوستان
PDF نسخه
https://tabeshekosar.ir/vdcb.0bfurhbwfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما