جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 367
بیانیه حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) در خصوص توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله وانا اليه راجعون
بار ديگر حادثه ‎ای تلخ وجدان ‎های بيدار بشريت را آزرد و حركتی زشت، دل حق خواهان را به درد آورد. عملی شنيع صورت گرفت كه مقصد و مقصود از آن جنايتی زيانبار است. تهيه و پخش فيلمی زشت و موهن به ساحت قدس رسول اکرم(ص) ـ بزرگ شخصیتی كه وجود نورانی و مباركش چراغ هدايت انسان‎ ها و نور درخشان رسالت ختميه است و سنت و سيره او آكنده از ارزش های متعالی و نجات بخشی است كه هیچ جستجو گر سعادتی از آن بی نياز نيست ـ تنها اهانت به یک فرد نیست، بلکه به منزله آزار و تعذيب بيش از يك و نيم ميليارد انسان مؤمن و دلباخته به آن حضرت است كه هر صبح و شام نام او را بر سر مناره‎ ها به بزرگي می برند. این عمل شنیع جسارت به همه انسان های حق طلب و كرامت خواهی است كه حتی اگر او را به رسالت نشناخته اند، بعنوان قهرمان اصلاح اخلاقی و اجتماعی در تاريخ بشری می شناسند. اهانت به رسول خدا (ص) اهانت به انسانيت است.
بسیار بعيد است که چنين جسارتی صرفاً برای آزار و اذيت مسلمانان و هتك حرمت آنان صورت پذيرفته باشد. جنگ افروزی و فتنه ‎گری از چنين رفتارهايی نمايان است و در اين جاست كه می توان دست جنايتكار صهيونيسم را مشاهده كرد. همان كسانی كه اين فضای پر تشنج و خصومت را به نفع خود می پندارند و سابقه چنين روش ‎هايی را در پرونده سياه خود دارند.
از دولت های غربی خصوصاً آمريكا بايد پرسيد كه آيا براستی نمی فهمند كه اين گونه رفتارها چه لطماتی بر صلح و امنيت جهانی و حتی منافع آنان وارد می كند؟ چرا سياست های خود را در جهت پيشگيری از وقوع چنين فجايعی سامان نمی ‎دهند بلكه متأسفانه شاهديم كه در تحريك اذهان عمومی عليه مسلمانان و ايجاد فضای عداوت و تنش می كوشند؟ سران این دول و عقلای آنان باید بدانند كه اگر با تكرار چنين اتفاقاتی خشونت و خصومت تشديد شود، بيشترين خسارت متوجه منافع آنان خواهد شد هر چند لطمات جبران ناپذيری نيز به وجدان بشری و اخلاق انسانی و روح و روان مؤمنان و فضيلت خواهان عالم وارد می آيد.
بر امت بزرگ اسلام است كه در عين اعلان رسای انزجار از چنين رفتارهای نابخردانه و اظهار نفرت از دسيسه گران تاريك دل و محكوم كردن اين اقدامات زشت، آرامش و متانت خود را حفظ كرده، دشمنان كور دل را در نيل به مقاصد پليدشان ناكام نمايند. بر دولت های اسلامی است كه با اتخاذ موضع رسمی و پی گيری بين المللی، تمام تلاش خود را برای ممانعت از تكرار چنين وقايعی و سنگين كردن هزينه چنين اقداماتی به كار برند.
اينجانب اين مصيبت را به پيشگاه ولی الله اعظم (عج) و همه‎ امت اسلام و حق خواهان عالم تسليت عرض نموده و به ساحت مقدس پيامبر رحمت درود می فرستم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالکریم موسوی اردبیلی
۲۸ شوال المکرم ۱۴۳۳
https://tabeshekosar.ir/vdcjfaetzuqem.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما