يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 3553
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که برای حفظ نظام همه باید تلاش کنندگفتند: همه کسانی که شورای نگهبان تشخیص داده و تایید کرده است، انسان های خوبی هستندو ما مصداقی برای رای دادن مشخص نمی کنیم.
حفظ نظام از واجبات می باشد و احدی در حفظ آن شکی ندارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه معظم له در ۱۳ خرداد در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهارکردند: حفظ نظام از واجبات می باشد و احدی در حفظ آن شکی ندارد.

ایشان با بیان این که برای حفظ نظام همه باید تلاش کنندافزودند: نظام جمهوری اسلامی ایران اولین نظامی است که بر اساس قرآن وسنت رسول الله (ص)و اهل بیت(ع) ایجاد شده است .

این مرجع تقلید با بیان اینکه مصداقی برای رای دادن انتخاب نمی کنیم تاکید کردند: همه کسانی که شورای نگهبان تشخیص داده و تایید کرده است، انسان های خوبی هستند و تشخیص اصلح بر عهده ملت است که قوه تشخیص را یاد بگیرند ودر انتخاب اصلح رشدکرده و تمییز دهند.

*یک پیشنهاد به مدیریت حوزه

ایشان در ادامه با بیان این که رشته آیات الاحکام در حوزه ایجاد شود اظهارداشتند: ایجادرشته آیات الاحکام یکی از ضروریات حوزه علمیه است .

معظم له افزودند: برای این که فقیه بتواند به مبانی فقهی و آیات تسلط داشته باشد باید به آیات الاحکام تسلط کامل داشته باشد .

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که توجه جدی به مباحث درسی شود ادامه دادند: یکی از شیوه های آیت الله العظمی بروجردی تعطیلات کم در روزهای درسی ایشان بود که قبل از همه شروع می کردند.

این مرجع تقلید با بیان این که امروز آثار و برکات زیادی شهر قم پیدا کرده است بیان داشتند :در دوران خفقان قبل از انقلاب در حقیقت دیانت مردم ایران به واسطه علمای قم و نویسنده گان و گویندگان آن صورت حفظ شد .

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که بقای شیعه، مرهون قوت منطق شیعه است گفتند: اگر منطق شیعه قوی نبود قطعا تا بحال از بین رفته بود .

این استادخارج فقه حوزه علمیه، با بیان این که منطق شیعه باعث به وجود آمدن تشیع شده اضافه کردند: اگر واقعا بقای تشیع به خاطر ، منطق شیعه است ، باید علما تمام وقت خودشان را در اختیار مکتب تشیع،علم و عمل قرار دهند و تعطیل و تحصیل باید برای علما یکسان باشد .

ایشان افزودند: تعطیلی برای علما و روحانیون باید از این مجلس به مجلس دیگر باشد ونباید تعطیل قوه و ادراک باشد
https://tabeshekosar.ir/vdch.mnxt23nmxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما