دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : 3543
آقاي دكتر قاليباف شهردار تهران و يكي از كانديداهاي رياست جمهوري چهارشنبه شب ۸/۳/۱۳۹۲ با حضور در بيت حضرت آيت الله العظمي صافي با معظم له ديدار كرد.

در اين ديدار، معظم له مطالب مهمي را پيرامون اوضاع جهان اسلام و كشورهاي همسايه و همچنين وضعيت داخلي كشور بيان فرمودند.

حضرت آيت الله العظمي صافي در ابتداي اين ديدار، با اشاره به مسئوليت سنگين رياست جمهوري فرمودند: مسئوليت‌ بسيار سنگين است و بايد با اخلاص و توجه به خداوند متعال و استمداد از آقا امام زمان عليه السلام انجام وظيفه نمود كه اگر اين‌چنين باشد، خداوند هم انسان را ياري مي‌نمايد.

ايشان در ادامه به مشكلات مردم و ضرورت توجه و ريشه‌يابي آنها اشاره كردند و افزودند: اوضاع كنوني و وضعيت بد اقتصادي و سياسي كه الان با آن روبرو هستيم همه به واسطه‌ي عمل نكردن به احكام اسلام و توجه ننمودن به نظرات مردم با ايمان و دلسوزان مي‌باشد.

معايب كنوني و نواقص موجود هيچ ارتباطي با قرآن و اسلام ندارد، بلكه به خاطر فاصله گرفتن از اسلام و ارزش‌هاي اصولي انقلاب است.

معظم له يكي از دلايل دين‌گريزي جوانان را سوء مديريت برخي مسئولان دانستند و ادامه دادند: اگر مديريت صحيح، دلسوز و كارآمد در كشور باشد، بسياري از مشكلات به تدريج برطرف مي‌گردد.

حضرت آيت الله العظمي صافي مسئولان را به پاسخگويي در پيشگاه خداوند فراخواندند و اظهار داشتند: اگر به خاطر كارهاي نسنجيده، براي مردم و كشور مشكلي درست شود و مردم، حكومت اسلامي را مقصر بدانند و اين امر موجب جدايي بعضي از دين و نظام گردد، اين گناه بزرگي است و بايد مسئولان در پيشگاه خداوند پاسخگو باشند.

ايشان به توان و پتانسيل بالاي مكتب و علوم اهل بيت عليهم السلام اشاره كردند و فرمودند:‌ ما بايد با مديريت صحيح و در زير سايه‌ي احكام اسلام و مكتب اهل بيت عليهم السلام به دنيا اعلام كنيم كه سعادت واقعي و رفاه و آسايش در التزام و پايبندي به دين و قرآن است.

معظم له همه‌ي مسؤولان را به عمل دعوت نمودند و افزودند: زمان شعار، گفتار و داد زدن گذشته است و مردم عمل مي‌خواهند و بايد با عمل، نشان داد كه دين و نظام اسلامي مي‌تواند كشوري مستقل و با عزت و سربلند داشته باشد و مردم را اميدوار كنند.

مرجع تقليد شيعيان جهان با انتقاد از ديپلماسي ضعيف چند ساله فرمودند: نمي‌شود همه‌ي كشورها را از خود جدا نمود و با همه قهر شد. همه‌ي‌ شيعيان جهان چشم اميدشان را به ايران اسلامي دوخته‌اند.

ايشان با اشاره به اوضاع تأسف‌بار بعضي از كشورهاي اسلامي فرمودند: مي‌شود با تدبير و درايت كامل و ارتباط همراه با عزت با كشورها، بسياري از مشكلات را برطرف نمود.

حضرت آيت الله العظمي صافي در ادامه فرمايشات خود تأكيد كردند كه مردم ما متدين و با ايمان هستند و مي‌خواهند انسان‌هايي متدين و با اخلاص، مديريت جامعه را در دست داشته باشند.

معظم له با اشاره به وضعيت بد اقتصادي و مشكلات طاقت‌فرساي محرومان فرمودند: مسأله اول، اقتصاد و حل مشكلات اقتصادي است. گراني اجناس به خصوص كالاهاي اساسي و كمبود دارو براي مردم زيان‌بار است. تورم و فشار اقتصادي زيبنده‌ي كشور اسلامي كه داراي اين همه منابع و ثروت‌هاي خدادادي است نمي‌باشد.

معظم له در خاتمه‌ي بيانات خود فرمودند: امّيدوارم آنچه خير شما و مردم است، پيش بيايد و همه بتوانيم رضاي خاطر انور آقا امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف را فراهم نماييم.
https://tabeshekosar.ir/vdcg.t9wrak9nwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما