يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : 3413
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان اعزامی ایام اعتکاف و میلاد حضرت علی(ع) که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به روایات بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها تأکید کرد و گفت: خداوند گاهی فرصت‌هایی را در اختیار بندگان خود قرار می‌دهد که باید به بهترین شکل از آنها استفاده کرد.
وی مراسم اعتکاف را یکی از فرصت‌های مهم در زندگی انسان دانست و ابراز کرد: مبلغان باید از این فرصت به دست آمده برای انجام وظیفه رسالتی و تبلیغی خود استفاده کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه گرد هم آمدن مردم در مراسم اعتکاف را بسیار ارزشمند ذکر کرد و گفت: مبلغان باید از چنین اجتماعاتی استفاده لازم را برده و ابلاغ دین و تبیین سخنان رهبری و مراجع تقلید را در دستور کار خود قرار دهند.
آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: همانگونه که مساجد برای حضور معتکفان تطهیر می‌شود، معتکفان نیز باید برای تطهیر قلوب خود برنامه داشته باشند.
وی در ادامه انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و یکی از وظایف مبلغان را تشویق مردم برای حضور پر شور در انتخابات دانست و گفت: در انتخابات همه باید وظیفه شناس بوده و نسبت به این امر بی تفاوت نباشند و با درس گرفتن از رهبری و مراجع تقلید با اکثریت در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که دشمنان امروز بیش از هر زمان دیگری نسبت به انتخابات حساسیت نشان داده‌اند، ابراز کرد: دشمن آروزی بی تفاوتی مردم در انتخابات را دارد؛ اگر می‌خواهیم چوب و چماق دشمن بر سر ما نباشد باید پر شور در انتخابات شرکت کنیم.
آیت‌الله علوی گرگانی بیان احکام مربوط به اعتکاف را از دیگر وظایف مبلغان ذکر کرد و اظهار داشت: برخی از مسائل و بازی‌ها وارد مساجد شده که با شأن مسجد و اعتکاف سازگاری ندارد و مبلغان باید این امور را گوشزد کنند.
https://tabeshekosar.ir/vdcc.sq1a2bq01la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما