يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 3339
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی:

همه کمالات انسانی در سه جمله خلاصه می شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه دستورات اهل بیت(ع) برای زندگی دین و دنیای مردم سعادت بخش است تاکید کردند:بعضی از مردم به سراغ احکام و مسائل دینی خود نمی روند و دستورات دینی خود را یاد نمی گیرند.
به گزارش خبرگزاری حوزه معظم له در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع که در دفتر معظم له برگزار شد به تبیین راه های دستیابی به کمال از دیدگاه امام باقر(ع)پرداختند.

ایشان افزودند:اگر انسان سرنوشت زندگی خود را با آموزه‌های معرفتی و دینی که از سوی ائمه اطهار(ع) بیان می‌شود تطبیق دهد، خوشبخت و سعادتمند خواهد شد چرا که آن بزرگواران هر آنچه را که انسان برای رسیدن به کمال و سعادت به آن نیاز دارد را بیان فرموده اند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از کم‌توجهی بعضی از افراد جامعه به مسائل دینی تاکید کردند:چرا بعضی از مردم به سراغ احکام و یادگیری مسائل دینی خود نمی روند و دستورات دینی خود را یاد نمی گیرند؟در حالی که خدای متعال به خاطر سهل انگاری و عدم یادگیری مسائل شرعی آنان را مواخذه خواهد کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) یادآور شدند: همه کمالات انسانی در سه جمله "تفقه دردین" ,"تقدیرواندازه گیری در معیشت "و "صبر در سختی ها"خلاصه می شود.

ایشان وجود سختی و مشکلات در زندگی انسان را لازمه حیات دنیوی دانستند و خاطر نشان ساختند:هیچ انسانی بدون مشکل وجود ندارد چرا که یکی از برنامه های دنیا وجود سختی و مشقت است اما چاره این مشکلات صبر و تحمل و برنامه ریزی و به تعبیر روایت تقدیر معیشت است.
https://tabeshekosar.ir/vdcj.tetfuqethsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما