يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۵۹
کد مطلب : 3316
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای کمیته علمی همایش بزرگداشت حکیم طهرانی( آقا علی مدرس زنوزی) که در دفتر معظم‌له برگزار شد اظهار داشتند: خانواده‌ زنوزی که در منطقه آذربایجان زندگی می‌کنند اهل علم و ادب بودند و جا دارد که علاوه بر مرحوم زنوزی برای خانواده ایشان از جمله پدرشان که از مورخان برجسته‌ای بود کار شود.

ایشان درباره این حکیم اظهار داشتند: حکیم زنوزی که در اصفهان دروس حوزوی را مطالعه کردند حکمت را از اصفهان به تهران بردند هر چند که متاسفانه تمامی آثار وی چاپ نشد ولی آثار چاپ شده ایشان مورد اعتماد حکما بود.

معظم له با تاکید بر چاپ آثار مرحوم حکیم زنوزی اظهار داشتند: باید تمامی آثار ایشان به صورت مجموعه آثار منتشر شود چرا که تکریم از شخصیت ها بدون چاپ آثار آنها اثر چندانی ندارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که آثار این شخصیت‌های بزرگ باید در میان مردم دست به دست بچرخد ادامه دادند: گرامی‌داشت‌ها به تنهایی آثار زودگذری دارد ولی انتشار آثار آنها بر ماندگاری این گرامیداشت می‌افزاید.

این مرجع تقلید با اشاره به استقبال مجامع علمی بین‌المللی به فلسفه اسلامی اظهار داشتند:در چنین شرایطی که در مجامع علمی کشورهای اسلامی به ویژه مصر و ترکیه اقبال خاصی به فلسفه اسلامی وجود دارد انتشار آثار شخصیت‌ها از جمله مرحوم زنوزی می‌تواند آبرویی برای ایران اسلامی باشد.

خاطرنشان می شود،در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین فیاضی رییس ملی کنگره حکیم طهرانی،گزارشی از روند برگزاری این همایش ارائه داد.
https://tabeshekosar.ir/vdce.z8xbjh8xp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما