يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 3261
شهید آیت‌الله مطهری در حقیقت  خود را وقف اسلام کرده بود.

آیت‌الله سبحانی با انتقاد از بی توجهی دولت به مسائل فرهنگی:
رییس جمهور آینده باید عقب ماندگی های عرصه فرهنگ را جبران کند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با انتقاد از کم توجهی دولت دهم به مسائل فرهنگی، تاکید کرد: رییس جمهور آینده باید کسی باشد که بتواند افزون بر حل مشکلات فرهنگی، گرانی را نیز حل کند چراکه ریال ایران نباید تا این حد بی ارزش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار فرماندهان و مسؤولان عقیدتی و سیاسی سپاه علی‌بن ابی طالب(ع) قم، با محکومیت اعمال تروریست‌های سوریه، گفت: حوادثی که دیروز و امروز در سوریه رخ داده، برای همه ما درسی است تا برای رسیدن به اهداف مان در این نظام پابرجا و هوشیار باشیم.

وی با اشاره به تخریب قبر شریف حجر بن عدی و جسارت به مقبره جعفر طیار، افزود: دو حادثه اخیر حاکی از آن است که مخالفان ما نه تنها اسلام را قبول ندارند بلکه انسانیت را هم کنار گذاشته‌اند و از دشمنان سرسخت ما هستند.

رییس مؤسسه تحقیقاتی امام صادق(ع) اظهار داشت: مخالفان ما اگر ذره‌ای ایمان داشتند، هنگامی که خواست خداوند را در سالم ماندن جسد حجر بن عدی پس از قرن‌ها مشاهده می‌کردند، دست از جنایت خود برمی‌داشتند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با این جسارات قصد نشان دادن چراغ سبزی به اسرائیل را دارد تا آنان نیز جرات جسارت به مسجد الاقصی و قبر پیامبر اکرم(ص) را پیدا کنند؛ پشت سر این جسارات جهان کفر و استکبار است که قصد دارند اسلام را از میان بردارند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به زندگانی شهید آیت‌الله مطهری، ابراز داشت: شهید مطهری یک انسان کامل بود و تمام هم و غمش خدمت به نسل جوان و آشنا کردن آنان با اسلام بود؛ در حقیقت وی خود را وقف اسلام کرده بود.

وی با بیان این‌که کرامات حضرت مریم در قرآن تنها سه بار ذکر شده اما کرامات حضرت فاطمه(س) مکرر در قرآن بیان شده است، تصریح کرد: آیه «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» در مقام حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل‌بیت ایشان نازل شده و ایشان را از هر نوع پلیدی و گناه معصوم و دور می‌داند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: اراده خداوند در عصمت اهل‌بیت(ع) از گناه اراده‌ تکوینی است؛ چراکه اراده تشریعی خدا نسبت به دوری از گناه برای همه انسان‌هاست و ویژگی جدیدی ندارد که خداوند آن را به اهل‌بیت(ع) نسبت دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره انتخابات پیش رو اظهار داشت: ما کاندیدی را برای ریاست جمهوری معرفی نمی‌کنیم چراکه در صلاح ما و ملت نیست اما مردم را هوشیار می‌کنیم تا خودشان کاندید اصلح را تشخیص داده و آن را انتخاب کنند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که تمام کاندید‌ها افرادی خوب، مؤمن و معتقد به نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد بار مسؤولیت ریاست جمهوری را قبول کند، باید خود را بسنجد که قدرت اداره آن را داشته باشد چراکه هر انسان خوبی نمی‌تواند این بار را بردارد.

وی در پایان با بیان این‌که در چهار سال اخیر هیچ نوع کار فرهنگی صورت نگرفته است، گفت: بدحجابی و رباخواری در سال‌های اخیر هیچ تغییری نکرده و همچون سابق است؛ رییس جمهور آینده باید کسی باشد که افزون بر حل مشکلات فرهنگی، گرانی را نیز حل کند چراکه ریال ایران نباید تا این حد بی ارزش باشد
https://tabeshekosar.ir/vdcd.90s2yt0xfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما