يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 3249
به گزارش تابش کوثر به نقل از سایت دارالقرآن علامه طباطبائی بیانیه معظم له بدین شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ

حادثة تلخ و دلخراش و دردآور که از رسانه ها شنیده شد، نشانة عداوت عاملان با پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و یاران با وفای اوست. هتک حرمت و نبش قبر صحابی بزرگوار پیامبر (ص) ، یعنی حجر بن عدی قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار ساخت.

شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را در ۱۴ قرن قبل نوشیده است، هتک حرمت شود و جنازة او را از قبر بیرون آورند و خدا می داند بعدا چه شده است.

تاریخ، حجر بن عدی را از یاران پیامبر(ص) می داند و می گوید او همراه با یارانش در مَرَج عَذرای دمشق، جام شهادت نوشیده و فدای ولای امیرمؤمنان (ع) شده است.

گروه تکفیری که نه تنها به مسلمانان رحم نمی کند، بلکه به قبور یاران پیامبر(ص) نیز احترام نمی گذارد،باید بداند این عمل زشت و دور از انسانیّت که همة علمای اسلام آن را کاری حرام و قبیح می شمارند، نشانة دوری این گروه از اسلام و وابستگی به جهان کفر است.

بر علمای اسلام در تمام کشورها لازم است که به طرق گوناگون، جلوی این نوع بی حرمتی ها را بگیرند و عاملان این جنایت را مجازات کنند. در غیر این صورت، این بی حرمتی ها گسترش پیدا کرده و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

ما این حادثة ناگوار را به حضرت ولی عصر و علمای اسلام در تمام بلاد و مسلمانان جهان و مردم مظلوم سوریه تسلیت گفته،از خداوند بزرگ خواهانیم شر این توطئه گران را به خودشان باز گرداند.

قم مؤسسة امام صادق (ع)

جعفر سبحانی

سیزدهم اردیبهشت ماه سال نود و دو شمسی
https://tabeshekosar.ir/vdcj.xetfuqe8hsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما