دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 3223
حضرت آیت الله صافی مسأله فقاهت در حوزه را اساس تشکیل و در رأس وظایف حوزه برشمرد و گفت: اساس حوزه‌های علمیه بر این است که فقه آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین که کامل‌ترین برنامه زندگی است ترویج شود و همه باید مقید به ترویج فقاهت باشند.
به گزارش خبرگزاری رسا، در شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، حدود ۷۰۰ نفر از اساتید درس خارج و سطوح عالی حوزه‌ علمیه با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.


در این دیدار که بزرگ ترین اجتماع سالیانه‌ی اساتید حوزه مبارکه قم محسوب می‌شود، ابتدا تعدادی از اساتید درس خارج و سطوح عالی به سخنرانی و بیان نظرات خود پرداختند.


حضرت آیت الله صافی نیز با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام، وظایف علما و فضلای حوزه‌های علمیه را در شرایط کنونی برابر دین و مکتب بسیار سنگین قلمداد کرد و گفت: همه ما برای عظمت روز افزون اسلام، ترویج ولایت اهل بیت علیهم السلام و نیز از بین بردن دسیسه‌های دشمنان اسلام وظیفه بسیار سنگینی بر عهده داریم که باید با آمادگی کامل در جهت ادای وظیفه عمل کنیم.



این مرجع تقلید در ادامه با ابراز تأسف از مشکلاتی که مسلمانان در سرتاسر دنیا با آن مواجه هستند بیان داشت: هجوم همه جانبه دشمنان به شعائر و احکام اسلامی و خود مسلمانان بسیار زیاد است. باید در مقابل این هجوم، خدمت ما به اسلام و تعظیم شعائر اسلامی بیشتر شود و در این میان، اساتید بزرگوار حوزه مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارند.


وی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا علیها السلام احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر مسأله بسیار مهمی است که همه باید برای احیای آن تلاش کنیم. باید همگان در هر کجا که هستند این وظیفه بسیار مهم را به نحو احسن انجام دهند.


استاد برجسته حوزه خطاب به اساتید بزرگوار حوزه مبارکه قم اظهار داشت: انتظار حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از ما خیلی زیاد است و نباید فراموش کنیم که همه می‌خواهیم خود را به عنوان نوکر و سرباز آن حضرت معرّفی کنیم و خدمت‌گزار ایشان باشیم.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مسأله فقاهت در حوزه را اساس تشکیل و در رأس وظایف حوزه برشمرد و گفت: اساس حوزه‌های علمیه بر این است که فقه آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین که کامل‌ترین برنامه زندگی است ترویج شود و همه باید مقید به ترویج فقاهت باشند.


وی در ادامه به آیه شریفه‌ نفر اشاره کرد و وظیفه‌ اصلی را تفقه در دین، و انذار و تبلیغ احکام و معارف نورانی اسلام و اهل بیت علهیم السلام دانست و از همگان خواستن که این وظیفه‌ الهی را به بهترین وجه انجام دهند.


این مرجع تقلید در پایان با تقدیر و تشکر از حضار در جلسه، توفیقات بیشتر آنان را در انجام وظایف از خداوند متعال مسألت و برای عظمت حوزه‌های علمیه دعا کرد./۹۲۴/د۱۰۲/ج


/ پايان خبر /
https://tabeshekosar.ir/vdcb.5bfurhb5fiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما