پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 3211
آیت الله مصباح یزدی:

فدک متعلق به اهل­بیت(ع) بود

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت­ الله مصباح یزدی، شب گذشته در جشن میلاد حضرت زهرا(س) که به همت معاونت فرهنگی- تربیتی و هیئات مذهبی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سالن همایش های این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به تلاش فاطمه زهرا(س) در مورد فدک، اظهار داشت: فدک متعلق به اهل­بیت(ع) بود و به خاطر این مهم حضرت فاطمه(س)، همواره در پی بازگشت آن به دست صاحب واقعی بود.

ایشان با اشاره به جایگاه ائمه(ع) در درگاه خداوند متعال، گفت: این حدیث نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند " ضربت شمشیر امیرالمؤمنین(ع) در جنگ خندق، از عبادت همه اجنه و انسان­ها بافضیلت­تر است" به خوبی نشان از قرب این انوار الهی در درگاه خداوند دارد.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر این که چادر وصله­دار حضرت زهرا(س) از تمام مظاهر عالم با ارزش­تر است، ابراز داشت: تنها وسیله نجات­بخش در این برهه از تاریخ که به بزرگترین بلاها و فتنه­های آخرالزمان مبتلا هستیم، توسل به دامن پاک اهل بیت (ع) است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که برای برخی از ذاکران اهل­بیت(ع) نبود شمع و چراغ در بقیع، بزرگترین مظلومیت و مصیبت معصومین(ع) است، افزود: آنچه اهمیت دارد، شناخت راه و مسلک ائمه­(ع) و دغدغه­های آنها است، نه این که تنها برای خاموشی بقیع بگرییم.

ایشان در ادامه با اشاره به وظایف خطیر طلاب و روحانیون در انتقال آموزه های اهل بیت(ع) به جامعه، خاطرنشان کرد: همجواری در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) برکتی است که خداوند نصیب ما نموده است که باید از این فرصت بهره ببریم تا بتوانیم فضایل وجودی معصومین(ع) را به شکل صحیحی به مردم انتقال دهیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این جمله مرحوم آیت­الله العظمی بهجت که "برکت وجودی مرحوم میرزای قمی برای مردم قم کافی است و وجود مبارک حضرت معصومه(س) برکتی برای همه شیعیان است"، بیان کرد: باید به این موضوع بیاندیشیم که تا چه اندازه توانسته­ایم با این بانویی که در کنار بارگاه ملکوتی ایشان به تحصیل مشغول هستیم، ارتباط معنوی برقرار کنیم.
https://tabeshekosar.ir/vdci.zapct1arzbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما