يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : 3179
مرجع عالی‎قدر تقلید با انتقاد از ضعف فرهنگی کشور تاکید کردند: امروز در کشور ضعف فرهنگی داریم و در میان اقشار مختلف نوعی ضعف ایمان و تقوا وجود دارد که نتیجه ماهواره‌ها و فیلم‌ها و تبلیغات گسترده است، البته این مساله چیزی نیست که نتوان جلوی آن را گرفت.
به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت‌الله العظمی حاج «شیخ جعفر سبحانی» در دیدار با اعضای شورای شهر تهران با ابراز خرسندی از فعالیت‌ شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها اظهار داشتند: شوراها باید همان گونه که به مسائل عمرانی و توسعه‌ای توجه و اهتمام دارند به مسائل فرهنگی نیز بپردازند.

حضرت آیت‌الله سبحانی وضع فرهنگی جامعه را ضعیف دانستند و افزودند: امروز در کشور ضعف فرهنگی داریم و در میان اقشار مختلف نوعی ضعف ایمان و تقوا وجود دارد که نتیجه ماهواره‌ها و فیلم‌ها و تبلیغات گسترده است، البته این مساله چیزی نیست که نتوان جلوی آن را گرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کردند: مسائل فرهنگی و دینی از نظر اهمیت کمتر از عمران و آبادانی نیست، جمعیتی که از نظر دینی و فرهنگی عقب باشد، عمران و آبادانی برای آنها سعادت نمی‌آورد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با تاکید بر این‌که شوراها باید شهرداری‌ها را وادار کنند بیشتر به مسائل فرهنگی توجه نمایند، تصریح کردند: جامعه‌ای که مردم آن از نظر فرهنگی در سطح خوبی نباشند، امنیتی نیز به دست نمی‌آورند چرا که امنیت در سایه دین و تقواست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مسائل در روند اخذ پروانه و پایان کار و دشواری‌های آن برای مردم اشاره و افزودند: باید کاری کرد اخذ پروانه برای مردم آسان باشد.

حضرت آیت‌الله سبحانی تاکید کردند: شهرداری‌ها ضمن این که در ارایه پایان کار به ساخت و ‌سازها باید دقت کنند، نباید در این عرصه به مردم سخت بگیرند؛ پایان کارها باید با توجه به نوع ساختمان‌ها و بر اساس برنامه مشخص شده ارایه گردد.
https://tabeshekosar.ir/vdcb.zbfurhb89iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما